پایان حسرت ۱۵ ساله جودوی ایران و درخشش طلای جهانی بر سینه سعید مولایی

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۰۸:۳۸:۴۷
کد خبر: ۷۵۶۳۴۴
پایان حسرت ۱۵ ساله جودوی ایران و درخشش طلای جهانی بر سینه سعید مولایی
نماینده تهرانی وزن منهای 81 کیلوگرم ایران طلای مسابقات جهانی جودو را بر گردن آویخت تا بعد از 15 سال طلسم شکنی کند.
به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران، جودوی ایران بعد از چند سال ناکامی در مسابقات آسیایی و جهانی یک پدیده در خود پرورش داده که حالا مدال طلای جهان را هم بر گردن آویخت.

چهارمین روز از رقابتهای جودوی قهرمانی بزرگسالان جهان در شرایطی با حضور 758 جودوکار از 125 کشور در شهر باکو کشور آذربایجان پیگیری شد که سعید مولایی جوان شایسته جودوی تهران و ایران در وزن منهای 81 کیلوگرم با پیروزی برابر حریف ژاپنی توانست برای اولین بار به مدال طلای جهان دست پیدا کند.

سعید مولایی پس از استراحت در گام نخست، جودوکار کانادایی را در کمتر از 2دقیقه ایپون کرد و در ادامه حریف ایسلندی خود را در 14ثانیه از پیش رو برداشت.

سومین برد مولایی برابر جودوکار پرتغالی رقم خورد، سعید جودو ایران در 44 ثانیه حریف خود را با ایپون بدرقه کرد و با پیروزی برابر جودوکار بلژیکی راهی نیمه نهایی شد.

مولایی در مرحله نیمه نهایی حریف ترکیه ای خود را ایپون کرد و با شایستگی به فینال راه یافت. او در فینال برابر حریف ژاپنی ایستاد و توانست با پیروزی در ششمین مبارزه متوالی به مدال طلای جهان دست پیدا کند.

این جودوکار جوان که چند هفته قبل در بازی های آسیایی با ناداوری دستش از مدال طلا کوتاه مانده بود،‌ سال گذشته با کسب مدال برنز بعد از سال ها جودوی ایران را صاحب مدال جهانی کرد.

حالا سعید مولایی که خودش را به عنوان یکی از بزرگان جودوی جهان معرفی کرده، بعد از 15 سال بار دیگر ایران را در سطح جهان صاحب مدال طلا کرده است.

پیش از این 2 طلا در سال های 2001 و 2003 به دست آمده بود و از آن به بعد فقط چند جودوکار به مدال برنز این رقابت ها دست پیدا کرده بودند.

حالا مولایی طلسم 15 ساله جودو را شکست و این رشته را بار دیگر به سکوی اول دنیا رساند.

مدال طلای سعید مولایی جودوکار تهرانی تیم ملی جودو کشورمان توسط درخشان ریاست فدراسیون اهدا شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز