به مناسبت روز جهانی گردشگری:

همایش «تهران و تحول در گردشگری» برگزار شد

۱۳۹۷/۰۷/۰۹ - ۱۲:۰۳:۵۲
کد خبر: ۷۵۹۱۹۴
همایش «تهران و تحول در گردشگری» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، همایش «تهران و تحول در گردشگری» به مناسبت روز جهانی گردشگری با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران و جمعی از فعالان حوزه گردشگری برگزار شد.

photo_2018-10-01_13-02-03

در ابتدای این همایش عیسی امیدوار با اشاره به سفر 10 سال و سه ماهه خود به همراه برادرش در دور دنیا گفت: هدف اصلی از سفر به دور دنیا را دیدار با اقوام بدوی در نقاط دوره افتاده کره خاکی، مطالعه و بررسی این اقوام عنوان و بیان کرد: ما از مشرق زمین سفر خود را آغاز کردیم؛ البته کشورهایی مانند هند و اندونزی بدوی نبودند بلکه تاریخ کهن داشتند و متمدن بودند.  وی با بیان تجربه های خود از سفرهای مختلف در داخل و خارج از کشور افزود: حاصل سفرهای ما از جمله فیلم های تهیه شده در موزه ای کوچک در سعدآباد نگهداری می شود و سفرنامه ما نیز به زبان مختلفی از جمله اسپانیایی، انگلیسی و فرانسه ترجمه شده است.

photo_2018-10-01_13-00-14

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران نیز در ادامه این همایش با اشاره به اهمیت مقوله گردشگری، با آشنایی با فرهنگ ها شعار روز جهانی گردشگری را «گردشگری و تحول دیجیتالی» خواند و گفت: تعریف سفر تغییر کرده و به معنای جا به جایی صرف از شهری به شهر دیگر نیست.

دلاور بزرگ نیا افزود: در گذشته می توانستیم سفرنامه ها را به صورت مکتوب مطالعه کنیم اما امروزه با تحولات فناوری و فضای مجازی به صورت روزانه و لحظه ای می توانیم در تجربیات افراد مختلف در سفر شریک شویم.

photo_2018-10-01_13-00-05

مهدی سیف رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز در این همایش گفت: ممکن است به نظر برسد ایران از لحاظ فناوری پیشرو نیست اما اقدامات مثبتی در این حوزه صورت گرفته و ما می توانیم با بهره مندی از شیوه های نوین در حوزه گردشگری اقداماتی را به انجام برسانیم. 

در ادامه بروج از راهنمایان گردشگری بین المللی با موضوع «دیجیتالیسم سفر؛ گردشگری الکترونیک و آینده دنیای سفر» مطالبی را مطرح کرد.

این استاد دانشگاه گفت: وضعیت تولید محتوا در حوزه گردشگری بسیار نامناسب است و این موضوع از سوی افرادی که مطلب و ویدئو و... تولید می کنند، باید مورد توجه قرار گیرد.

photo_2018-10-01_12-59-46

وی با بیان اینکه براساس ماده 13 اعلامیه جهانی حقوق بشر سفر حق بشر است افزود: سفر همیشه جریان دارد، امروزه ابزار الکترونیک در توسعه گردشگری مورد استفاده قرار می گیرد و گردشگری الکترونیک امکان سفر را برای همه اقشار با هر نوع توانایی فراهم می کند.

بروج اظهارداشت: علاقه مندان به سفر برخلاف گذشته جدای از دیدن مکان های گردشگری صرف، تجربه محوری را در برنامه های خود مدنظر قرار می دهند و گردشگران بسته های سفر را برنامه ریزی می کنند که بدین گونه آینده سفر تغییر خواهد کرد.

 

نظر شما