شهردار منطقه۲۲ خبر داد؛

چیپس درختی به جای چمن‌کاری در منطقه۲۲

۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۲۰:۰۳:۳۷
کد خبر: ۷۵۹۸۴۹
چیپس درختی به جای چمن‌کاری در منطقه۲۲
دکتر علی نوذرپور گفت: برای اولین بار طرح چیپس درختی را بجای چمن کاری در شهر تهران انجام دادیم تا به عنوان طرح نوین زیست محیطی و پایلوت در دیگر مناطق اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، دکتر علی نوذرپور شهردار منطقه22، با اشاره به طرح حذف کاشت چمن در شهر تهران خاطر نشان کرد: برای اولین بار طرح چیپس درختی را بجای چمن کاری در شهر تهران انجام دادیم تا به عنوان طرح نوین و پایلوت در دیگر مناطق اجرا شود.

نوذر پور با بیان توضیحاتی در مورد این طرح زیست محیطی گفت: به منظور کمک به جوان‌سازی درختان و ایجاد شرایط مناسب رشد، هزاران اصله درخت در سطح منطقه22 هرس می‌شود که بلااستفاده دپو و دور ریخته می‌شدند، که با اجرای این طرح سرشاخه‌های هرص شده را به چرخه بازیافت برگشت داده شد و در موضوعات محیط زیستی و خدمات شهری استفاده کردیم.

شهردار منطقه22 افزود: سرشاخه‌های هرس شده به وسیله ماشین آلات به چیس درختی تبدیل و با اوکسید آهن موجود در کشورمان رنگ طبیعی زده می‌شوند، که هیچ گونه آسیبی برای طبیعت ندارد.

نوذرپور با بیان اینکه این طرح کمک شایانی به زیباسازی فضای سبز شهری کرده است، ادامه داد: با اجرای این طرح، فضای وسیعی از سطح منطقه را با رنگها و الگوهای ایرانی می‌توان زینت داد، که شباهت و هم زیستی زیادی با فضای سبز دارد.

وی از دیگر مزایا و فواید زیست محیطی این طرح را نیز در صرفه جوی آب دانست و گفت: استفاده از این چیپس درختی در زیر درختان باعث کند شدن 60درصدی تبخیر آب، آبیاری درختان می شود و نیز باعث کاهش 4برابری هزینه ریالی آبیاری درختان شده.

همچنین این طرح با همکاری سازمان زندانها انجام می‌شود تا به بتوانیم به اشتغال زایی زندانیان کشور کمکی شود.

 

نظر شما