مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران:

قصور از مناسب سازی معابر و اماکن برای معلولان مجازات دارد

۱۳۹۷/۰۷/۱۷ - ۱۰:۴۳:۵۰
کد خبر: ۷۶۲۴۱۰
قصور از مناسب سازی معابر و اماکن برای معلولان مجازات دارد
گفت: در قانون مجازاتی برای ادارات و اماکنی که از مناسب سازی قصور می کنند، در نظر گرفته شده است، که حتی انفصال از خدمت نیز جزو این مجازات ها است.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، غلامرضا یاوند عباسی در نشست مشاورین ایثارگران دستگاه های اجرایی شهرستان قرچک اظهار داشت: اگر بتوانیم سیما و منظر شهری خود را با ارزش های ایثار و فداکاری آن شهر منطبق کنیم، موفق خواهیم شد، فرهنگ سازی های ایثار در یک شهرستان می تواند، با نقش یک شهرستان در دوران دفاع مقدس و یا دوران انقلاب منطبق باشد.


مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران با بیان این که نباید فرهنگ ایثار و شهادت در دفاع مقدس بلوکه شود، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید وارد جامعه شده و اخلاق و رفتار ما ایثارگری و منطبق با ایثار شود و مراجعه کننده سالمند با فرهنگ ایثار تکریم شود، باید در شهرستان ها به این سمت هدف گذاری شود، که به عنوان مثال در اهدا عضو مقام اول شود و یا در مدرسه سازی، خدمت به محرومین، ارائه خدمات رایگان پزشکی، راه اندازی کمپین ها و ... پیشرو باشیم، اگر ایثار در جامعه فراگیر نشود، با مشکل مواجه خواهیم شد.

یاوند عباسی خدمت رسانی عزتمند به ایثارگران را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: نباید با منت به این قشر عزیز خدمات داد، باید از ارائه خدمت به این بزرگواران خوشحال باشیم.

وی مناسب سازی معابر و اماکن عمومی را از مهم ترین مسائل دانست و گفت: کشور ما به سوی کهنسالی پیش می رود و باید مناسب سازی کنیم، تا این مناسب سازی تبدیل به یک نهضت شود، عدم مناسب سازی جزو بدسلیقگی ها است، در برنامه سوم توسعه که برای ۱۷ سال پیش است، ۳ سال را برای مناسب سازی معابر و ساختمان ها فرصت داده بود، اما هنوز بسیاری از ساختمان های اداری ما آسانسور و بالابر ندارد، سرویس بهداشتی فرنگی ندارد و ویلچر از درب ها به سادگی عبور نمی کند، رمپی برای ورود جانبازان و معلولان قرار داده نشده است.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: در قانون مجازاتی برای ادارات و اماکنی که از مناسب سازی قصور می کنند، در نظر گرفته شده است، که حتی انفصال از خدمت نیز جزو این مجازات است.

یاوند عباسی بر لزوم فراهم کردن امکانات برای معلولان و جانبازان تاکید کرد و گفت: گاهی تابلوهای مغازه ها طوری قرار می گیرند، که روشندلان در هنگام عبور به آن ها برخورد می کنند، متاسفانه موزاییک های بریل مخصوص روشندلان در کف پیاده روها کار نمی شود، نبود دانش، انگیزه و درک درست از اهمیت مناسب سازی اماکن و معابر چالش های مقابل مناسب سازی معابر است.

وی گفت: ۳ گروه مخاطب خدمات رسانی های ما هستند، که گروه اول ایثارگران خود ادارات، دوم ایثارگران مراجعه کننده به ادارات و گروه سوم ایثارگران جامعه هستند، باید در هر اداره ای تابلو مراجعه ایثارگران قرار داده شود، باید برای قشر سوم که به ادارات مراجعه نمی کنند، نیز برنامه داشته باشیم و به آن ها خدمات و سرویس بهتری ارائه دهیم.

گفتنی است نشست مشاورین ایثارگران دستگاه های اجرایی شهرستان قرچک با حضور  غلامرضا یاوند عباسی مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران، بهمن خطیبی فرماندار، مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستانهای استان تهران، همتی فر مشاور استاندار  و مسوول هماهنگی امور ایثارگران استانداری، علیرضا جعفری معاون سیاسی انتظامی فرمانداری، علیرضا رشیدیان بخشدار مرکزی، آزمان کادری رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران و حسین ابویسانی مشاور فرماندار در امور ایثارگران و مدیر روابط عمومی فرمانداری در سالن اجتماعت فرمانداری برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز