دستگیری متخلفان زنده گیری پرندگان شکاری کمیاب و در حال انقراض

۱۳۹۷/۰۷/۲۳ - ۱۱:۳۱:۵۳
کد خبر: ۷۶۴۷۹۷
دستگیری متخلفان زنده گیری پرندگان شکاری کمیاب و در حال انقراض
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از دستگیری متخلفان زنده گیری پرندگان شکاری کمیاب و در حال انقراض در گشت و پایش ماموران یگان حفاظت استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ نقی میرزاکریمی با اعلام این خبر گفت: روز گذشته ماموران یگان حفاظت محیط زیست  استان تهران در اجرای طرح برخورد با متخلفان شکار و زنده گیری پرندگان شکاری کمیاب و در حال انقراض، در حاشیه رود خانه شور شهرستان ری با دو نفر متخلف که در کومه نشینی با ادوات خاص صید پرندگان شکاری مستقر بودند، برخورد کرده و سریعا جهت دستگیری آنان وارد عمل شده و از آنها دو عدد پرنده شکاری دلیجه و دو عدد قمری کشف و ضبط کردند.

وی افزود: این متخلفان ، پرنده های شکاری با ارزش و در حال انقراض مانند بحری، بالابان و شاهین را زنده گیری و از طریق استان های جنوبی به کشورهای حاشیه خلیج فارس قاچاق و با قیمتهای نجومی به فروش می رسانند.

میرزاکریمی با اشاره به اینکه در قوانین شکار و صید بالاترین مجازات مربوط به زنده گیری پرندگان شکاری می باشد ، گفت: برابر تبصره ۲ ماده ۱۳ قانون شکار و صید، هرکس مبادرت به زنده گیری،شکار، خرید، فروش، حمل، نگهداری و صدور پرندگان شکاری از قبیل شاهین، بحری، بالابان ، دلیجه کند علاوه بر محکومیت به حداکثر مجازات حبس مقرر در ماده 13 قانون به مدت 3 سال، به جزای نقدی از 60 تا 120 میلیون ریال محکوم خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه حتی اگر پرنده های شکاری با ارزش و کمیاب به صورت زنده از متخلفان کشف شود به دلیل اینکه در حین صید به آنها آسیب جدی وارد می شود و قابلیت بازگشت به طبیعت را نخواهند داشت مشمول ضرر و زیان خواهد شد ، اظهار داشت:  بر اساس مصوبه شماره ۳۸۰ شورای عالی حفاظت محیط زیست ضرر و زیان هر عدد دلیجه ۲۰۰ میلیون ریال و برای پرندگانی به مانند بالابان و بحری ۶۰۰ میلیون ریال تعیین گردیده است.

میرزاکریمی در پایان  از مردم و دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده تخلفات زیست‌محیطی و شکار و صید موضوع را  از طریق شماره 77359564 ، سامانه تلفنی ۱۵۴۰  و سامانه پیامکی 50004044 اطلاع دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز