آسیب روند روبه رشد قلیان‌سراها در دماوند

۱۳۹۷/۰۷/۲۳ - ۱۲:۲۶:۰۸
کد خبر: ۷۶۴۸۴۸
آسیب روند روبه رشد قلیان‌سراها در دماوند
معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه افزایش استعمال قلیان در مراکز عمومی زنگ خطری برای خانواده‌هاست، گفت: دستگاه‌ها باید برای توسعه سلامت بانوان برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ شاهرخ جهانشاهی در نشست امور بانوان  شهرستان دماوند که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بانوان نیمی از جامعه را تشکیل داده و نقش مهمی در جامعه دارند.

وی افزود: ادارات آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه‌ها و … نقش مهمی در آموزش و فرهنگسازی افراد جامعه دارند.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: باید اقدامات مهمی در جهت بهبود شیوه زندگی و فعالیت بدنی بانوان در محیط زندگی و کار انجام شود.

جهانشاهی، روند روبه رشد قلیان‌سراها در شهرستان دماوند را نوعی آسیب دانست و تصریح کرد: استعمال روزافزون قلیان در مراکز عمومی، روز‌به‌روز درحال افزایش است که می‌تواند به عنوان زنگ خطر برای خانواده‌ها تلقی شود.

وی ادامه داد: مصرف بیش از اندازه قلیان و قرار گرفتن در چنین محیط‌هایی کانون خانواده را تهدید کرده و به مسؤولان فرهنگی، از بروز آسیب بزرگی در جامعه خبر می‌دهد.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: باید در راستای توسعه سلامت و ایجاد نشاط در بانوان دستگاه‌های اجرایی، جهت برگزاری ورزش صبحگاهی و حتی پیاده‌روی که جز ارزان‌ترین ورزش‌ها محسوب شده و نیاز به امکانات خاصی ندارد، هماهنگی‌های لازم صورت گیرد و این اتفاق باید به طور منسجم در شهرستان دماوند انجام شود.

جهانشاهی سلامتی در جامعه‌ را به عنوان پیش شرطی برای توسعه پایدار دانست و تأکید کرد: بانوان به عنوان محور اصلی سلامت جامعه، نقش مهمی داشته و بحث سلامت زنان را باید در تمام ابعاد مورد توجه قرار دهیم.

وی بیان کرد: همچنین باید تشویق خانواده‌ها به استفاده از غذای بومی و محلی و پرهیز از غذاهای آماده و فست‌فود را در اولویت کارها قرار دهیم.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: توجه به ورزش و تلاش برای فراگیر شدن آن در میان همه افراد جامعه باعث پرهیز از بیکاری، افزایش توانایی‌های جسمی و روحی، سلامت جسمانی و فکری می‌شود؛ انسان با ورزش کردن کمتر دچار گناه، اعتیاد و عادات زشت می‌شود و زندگی پر نشاطی خواهد داشت.

جهانشاهی تاکید کرد: سرقت، ضرب و شتم، همسر و کودک آزاری از جمله آسیب‌های به وجود آمده بعد از مصرف مواد مخدر است؛ افراد و به خصوص بانوان برای تأمین مواد مخدر دست به انجام ناهنجاری‌هایی در جامعه می‌زنند و به انحراف کشیده می‌شوند که این آسیب‌ها بسیار جدی بوده و باید در راستای کاهش آن اقدامات اساسی صورت گیرد.

 

نظر شما