مدیر عامل بنیاد ملی خانواده خبر داد؛

گردهمایی ۷۰۰ مجموعه مردمی در اولین کنگره ملی خانواده در تهران

۱۳۹۷/۰۷/۲۳ - ۱۸:۲۸:۰۷
کد خبر: ۷۶۵۰۳۰
رضا رویت گفت: در اولین کنگره ملی خانواده در تهران، ۷۰۰ مجموعه مردمی گرد هم می آیند.

به گزارخبرگزاری برنا، رضا رویت مدیر عامل بنیاد ملی خانواده در نشست خبری اولین کنگره ملی خانواده گفت: هرگاه پای مردم در میان باشد، مشکل رفع شده ای باقی نمی ماند و بزرگترین بحران ها با حضور مردم مرتفع شده است. نمونه آن دفاع مقدس است که با وجود هجوم سراسری و بین المللی، با حضور مردم و البته ساماندهی آنها رفع شد و به پیروزی انجامید.

وی افزود: هرکجا مسئله جدی وجود داشته باشد مردم دست در دست حاکمیت می گذارند و موضوع حل می شود.

رویت با بیان اینکه حوزه خانواده با مسائل و آسیب هایی روبروست، تصریح کرد: واقعیت این است که ما در بعضی حوزه ها، دارای آسیب های جدی هستیم. به نظر می رسد این حوزه هم اگر بخواهیم مسائلش به درستی رفع شود چاره ای جز این نیست که مردم ورود جدی داشته باشند.

مدیر عامل بنیاد ملی خانواده با بیان اینکه هر کجا یک اتفاق خوب در حوزه خانواده می افتد، یک سر آن مردم و مجموعه های مردم نهاد قرار دارند، اظهار داشت: امروز در شیراز، یزد، اصفهان، شمال کشور و غیره شاهد حرکت های بسیار جدی مردمی در حوزه خانواده هستیم. هر کجا موفقیتی می بینیم یک بال و بازوی آن مردم هستند که به کمک حاکمیت آمده اند.

وی با بیان اینکه وزارت کشور در حوزه خانواده به درستی ورود پیدا کرده است، یادآور شد: قوه قضائیه، شورای عالی انقلاب فرهنگی، بنیاد ملی خانواده همه به میدان آمده اند تا اولین کنگره بنیاد ملی خانواده که متشکل از گروه های مردمی و سازمان های مردم نهاد است، تشکیل شود.

مدیر عامل بنیاد ملی خانواده با بیان این مطلب که بیش از ۷۰۰ مجموعه مردمی در این کنگره گرد هم می آیند، گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره در وهله اول شناسایی ظرفیت های مردمی است. محورها و ظرفیت ها و نوع فعالیت ها و توان سازمان های مردم نهاد به صورت اجمالی شناسایی شده و در گام بعدی این توانایی ها معرفی خواهد شد تا دستگاه های مرتبط و بهترین، فعال ترین و باسابقه ترین مجموعه های مردمی در نمایشگاهی که در جنب کنگره شکل می گیرد، معرفی شود.

رویت با اشاره به هدف دیگر اولین کنگره تصریح کرد: در نهایت شاهد یک هم افزایی خواهیم بود که هم دستگاه های دولتی از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد استفاده کنند و بالعکس. اگر نیاز به استفاده از ظرفیتی وجود داشت، محقق شود ضمن اینکه ما در این گردهمایی شاهد انتقال تجربیات سازمان های مردم نهاد نیز خواهیم بود.

وی در خاتمه گفت: این کنگره ۲۴ و ۲۵ مهرماه از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر با حضور مسئولان کشوری، اساتید دانشگاهی، نخبگان و سازمان های مردم نهاد حوزه خانواده در تالار آئینه، مجتمع آدینه برگزار می شود.

 

نظر شما