معاون مشارکتهای اجتماعی سازمان امور اجتماعی تاکید کرد:

خانواده مهمترین نهاد اجتماعی است

۱۳۹۷/۰۷/۲۳ - ۱۸:۳۷:۲۷
کد خبر: ۷۶۵۰۳۳
خانواده مهمترین نهاد اجتماعی است
کمال اکبری گفت، خانواده مهمترین نهاد اجتماعی است و آنچه برای ما به عنوان جامعه اسلامی مورد نظر است باید خانواده ای پیشرو و استوار داشته باشیم.

به گزارش خبر گزاری برنا، کمال اکبری معاون مشارکتهای اجتماعی سازمان امور اجتماعی در نشست خبری اولین کنگره ملی خانواده عنوان کرد: خانواده مهمترین نهاد اجتماعی است و آنچه برای ما به عنوان جامعه اسلامی مورد نظر است باید خانواده ای پیشرو و استوار داشته باشیم.

وی افزود: امروز در تمام دنیا پیشرفت کشورها از رهگذر خانواده ها اتفاق می افتد و مهمترین رکن تولید و تربیت نسل بشر خانواده است.

اکبری گفت: در نگاه دینی و داشته های قدیمی ما هم توجه ویژه ای به خانواده شده و به فرمایش حضرت پیامبر(ص) هیچ بنایی در اسلام عزیزتر از ازدواج نیست.

وی با اشاره به اولین کنگره ملی خانواده افزود: این کنگره هم بنا بر نیاز کشور طراحی و تدارک دیده شده است و مهمترین کار مد نظر ما در این کنگره فعال سازی نهادهای مردمی  و تشکل های عمومی کشور است و فعالسازی نهادهای مردمی و تشکل های عمومی در موضوعات مورد نیاز و هماهنگ کردن و هماهنگ کردن مداخلات صحیح و دقیق سازمانهای مردم نهاد در امور اجتماعی کشور است.

معاون مشارکتهای اجتماعی سازمان امور اجتماعی ادامه داد: امور اجتماعی باید از سوی مردم مورد توجه قرار گیرد و مردم نسبت به این مسائل حساس تر شوند. در واقع مردم هستند که باید به کنترل آسیب ها و افزایش نشاط و ساماندهی مسائل ورود کند.

وی تاکید کرد: امروز سازمانهای مردم نهاد توانمندی تشکیل شده است که وظیفه ما ساماندهی آنها و استفاده از ظرفیتشان در حل آسیب ها است. در این کنگره هم نگاه ما این است که با هم افزایی و کنار هم قرار گرفتن سازمانهای مردم نهاد بتوانیم از ظرفیت حداکثری آنها بهره مند شویم.

اکبری تصریح کرد: بنیاد ملی خانواده در این حوزه پیشقدم شده و کار و مسئولیت را برعهده گرفته تا با همکاری همه نهادها شاهد یک اتفاق بزرگ در حوزه خانواده باشیم.

معاون مشارکتهای اجتماعی سازمان امور اجتماعی گفت: در این همایش که اولین همایش بزرگ نخبگان و سازمانهای مردم نهاد حوزه خانواده در سطح کشور است، سازمانهای مردمی در موضوع مهمی در کنار هم قرار می گیرند و برای هم افزایی و به اشتراک گذاشتن تجربیات مداخله در امور اجتماعی و ... با هم دیدار می کنند.

وی ادامه داد: امروز نزدیک به هزار سازمان مردم نهاد قابل توجه در کشور فعالند. در حوزه مشاوره، ازدواج، تهیه مایحتاج و ... و امیدواریم این کنگره بتواند به عنوان سازماندهی کننده به افزایش خدمات و کاهش آسیب ها منجر شود.

اکبری در خاتمه گفت: اگر بخواهیم جامعه ای پویا و با نشاط داشته باشیم شرط آن داشتن خانواده ای پویا و با نشاط است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز