مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران:

بیمه زنان خانه دار گامی ارزشمند برای رفع دغدغه های مالی زنان خانه دار در دوران کهولت است

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۱۲:۰۰:۲۹
کد خبر: ۷۶۷۲۴۰
بیمه زنان خانه دار گامی ارزشمند برای رفع دغدغه های مالی زنان خانه دار در دوران کهولت است
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت: بیمه زنان خانه دار گامی ارزشمند برای رفع دغدغه های اقتصادی و مالی زنان خانه دار در دوران پیری و کهولت است.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ ثریا شارقی با بیان این مطلب در سومین نشست کارگروه بانوان وخانواده استانداری تهران گفت: بیمه زنان خانه دار در راستای توسعه و گسترش بیمه به آحاد جامعه و بر اساس مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته است و بنا بر اعلام سازمان بیمه تامین اجتماعی، از ۱۵۲ هزار نفر افراد تحت پوشش این بیمه در سطح کشور، بیش از ۴۰ هزار نفر در استان تهران برای بیمه زنان خانه دار اقدام کرده اند.

شارقی افزود: زنان خانه داری که کمتر از ۵۰ سال سن دارند می توانند نسبت به انعقاد قرارداد بیمه اقدام کنند و با پرداخت نرخ بیمه ۱۴ درصد(۱۲ درصد سهم بیمه شده + ۲ درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، نرخ بیمه ۱۶ درصد(۱۴ درصد سهم بیمه شده + ۲ درصد سهم دولت)شامل بازنشستگی ، فوت قبل و بعد از بازنشستگی و نرخ بیمه ۲۰ درصد(۱۸ درصد سهم بیمه شده + ۲ درصد سهم دولت) شامل بازنشستگس، فوت و از کارافتادگی) از مزایای بیمه زنان خانه دار بهره مند شوند.

وی افزود: در صورتی که در زمان تقاضا ، سن متقاضی بیشتر از ۵۰ سال باشد اما سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد، به ازای هرسال پرداخت حق بیمه به حداکثر سن ۵۰ سال اضافه می شود.

شارقی تصریح کرد: همچنین زنان خانه داری که دارای حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه هستند، می توانند بدون لحاظ شرط سنی نسبت به ارائه تقاضا انعقاد قرارداد بیمه اقدام کنند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران در خصوص سن بازنشستگی نیز گفت: خانمهایی که شرایط لازم را دارند، می توانند در سن ۴۵ سالگی با ۳۰ سال پرداخت حق بیمه، یا در سن  ۵۵ سالگی با ۲۰سال پرداخت حق بیمه  بازنشسته شوند.

این مسئول در خصوص مبلغ پرداختی برای حق بیمه زنان خانه دار نیز گفت: حق بیمه پرداختی در بیمه زنان خانه دار(صاحبان حرف و مشاغل آزاد بیمه تامین اجتماعی)در سال ۱۳۹۷، با نرخ ۱۲ درصد(حقوق حداقلی) حدود ۱۳۰ هزار تومان  است.

وی اضافه کرد: در صورتی که متقاضی بیمه زنان خانه دار، درخواست استفاده از بیمه درمانی نیز داشته باشد حدود ۴۰ هزار تومان به این مبلغ افزوده می شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده در خصوص ضرورت اطلاع رسانی در خصوص بیمه زنان خانه دار خاطرنشان کرد:  باید در زمینه بیمه زنان خانه دار اطلاع رسانی مناسب و گسترده به شهروندان صورت گیردتا نسبت به برخورداری از مزایای آن اطلاعات کامل داشته باشند.

وی در پایان از مدیر کل بیمه تامین اجتماعی و سایر اعضای کارگروه خواست تا درخصوص اطلاع رسانی به شهروندان با جدیت اقدام نمایند. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز