ویژه اربعین؛

اعلام نحوه مشارکت عمومی در پذیرائی از زائران اربعین

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۲:۰۶:۰۹
کد خبر: ۷۶۷۶۸۸
اعلام نحوه مشارکت عمومی در پذیرائی از زائران اربعین
رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی از اختصاص کد دستوری ویژه جهت دریافت کمک‌های نقدی هموطنان علاقه‌مند به مشارکت در فیض میزبانی زائران اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ حسن پلارک با بیان اینکه مجوز  جدیدی برای ثبت موکب داده نمی‌شود گفت: هیات‌های مذهبی که موفق به برپایی موکب نشدند یا آن دسته از دوست‌داران اهل بیت که از کاروان اربعین جامانده و تمایل دارند بهره‌ای از ثواب آن ببرند، می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۲۳۳*(ستاره دویست و سی و سه مربع) به هر میزان دلخواه، کمک‌های خود را اهداء کنند.

وی تشکیل کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه را تدبیر ارزشمند ستاد اربعین حسینی دانست و گفت: این ستاد و ۱۳ کمیته‌های آن، مردمی است و دولت نقشی در آن ندارد. 

وی درباره ارائه خدمات به زائران اربعین گفت: یکی از خدمات عمده این است که زائران اعزامی کجا استراحت کنند، تغذیه و سایر خدمات مورد نیاز آن ها، کجا وچطور تأمین شود.

پلارک ادامه داد: با توجه به ارتباطات منسجم و منظم ستاد بازسازی عتبات با دولت و مردم عراق، مدیریت کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه به ما واگذار شد.

وی با بیان اینکه میزبانان اصلی اربعین، مردم عزیز و دولت عراق هستند گفت: وظیفه کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه، ساماندهی امور، تسهیل شرایط برای موکب‌ها و خادمان اعزامی از ایران، جلوگیری از هدر رفت منابع و تسهیل شرایط برای مشارکت خیرین است.

پلارک جمعیت خادمان اعزامی اربعین امسال را بیش از ۱۵۰ هزار نفر برشمرد و گفت: سازماندهی و اعزام آن‌ها برعهده کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه است.این خادمان از محل‌های خود کمک‌های مردمی را جمع آوری ‌و با هماهنگی ستاد بازسازی عتبات به عراق منتقل انتقال کرده و به زائران خدمات رسانی می‌کنند.

رئیس کمیته اسکان، تغذیه و کمک‌های مردمی اربعین درباره داوطبان خدمت امسال اظهار داشت: امسال شاید پیش‌بینی می‌شد با توجه به شرایط اقتصادی کشور ضعیف باشیم؛ اما به قدری داوطلب داشتیم که شاهد افزایش ۲۰ درصدی موکب‌ها بودیم به طوری که به مسئولان گفتیم این کار را متوقف کنید، چون بیش از این اسراف می‌شود.

وی درباره نوع کمک‌های مردمی نیزگفت: هر موکبی نیازمندی‌های متفاوتی دارد.موکب‌ها معمولا در محل خود اطلاع رسانی و کمک‌هایی را جمع‌آوری می‌کنند.اما بعضی نیازها را خودمان باید خرید کنیم.خریدهایی متمرکز که از نظر بسته بندی و بهداشت قابل نگهداری باشد، برای مثال گوشت مصرفی را باید طی ۱۰ یا ۱۵ روز مدیریت کنیم. 

پلارک ادامه داد: بیشتر، نیاز به پرداخت و کمک نقدیست تا خود کمیته برای برخی نیازها خرید انجام دهد، اما اقلام غیرنقدی مثل پتو هم نیاز است که البته باید پتوی نو اهدا کنند.خود ما هم هر سال پتوهای اهدایی را شسته و برای سال بعد بسته‌بندی می‌کنیم.

 

نظر شما
پرونده ویژه