امروز؛

اجرای طرح گفتگوی خانواده در استانداری تهران کلید خورد

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۲:۰۸:۴۶
کد خبر: ۷۶۷۶۸۹
اجرای طرح گفتگوی خانواده در استانداری تهران کلید خورد
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران، از آغاز طرح گفتگوی خانواده در استانداری تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ ثریا شارقی با اعلام این خبر گفت: "فقدان گفتگو و مفاهمه" از مهمترین مسائل موجود  در ارتباط اعضای خانواده است که می بایست برای حفظ کیان خانواده به عنوان  مهمترین نهاد اجتماعی و پیشگیری از آسیب های مربوط به آن، به آموزش و ترغیب گفتگو در نهاد خانواده توجه شود.

او افزود: طرح گفتگوی خانواده ، به منظور ایجاد دغدغه و حساسیت در گروه های موثر جامعه نظیر نهادهای اجتماعی، سمن ها و احزاب ، هنرمندان و فعالین مدنی برای مسئله یابی نهاد خانواده و اطلاع از آسیب های آن و بر پایه گفتگو و تعامل میان این گروه ها  اجرا می شود.

او گفت: فاز نخست این طرح در استان تهران باهمکاری معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری ، انجمن علمی پژوهشی جامعه شناسی ایران و اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران اجرا شد که در این  مرحله آموزش بیش از ۲۵ تسهیلگر در کارگاه "مسئله یابی مشارکتی مسائل اجتماعی نهاد خانواده " در یک کارگاه گفتگو محور انجام شد.

شارقی اضافه کرد: در مرحله بعد، نحوه گفتگو در خانواده به تسهیلگران آموزش داده می شود و در پایان تسهیلگران باید در نقاط آسیب خیز استان نسبت به اجرای آموزش های خود برای شهروندان، نهادهای اجتماعی و فعالین مدنی اقدام نمایند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده در پایان ابراز امیدواری کرد با اجرای گام به گام این طرح، در مسیر پاسداری از نهاد خانواده و توسعه ارتباط بین اعضای خانواده اقدامات خوبی انجام شود.

 

 

 

نظر شما
پرونده ویژه