پورزلفی عضو هیئت موسس انجمن انبوه سازان شهرستان ری:

وجود اماکن مذهبی و تاریخی از ویژگی های بارز شهرستان ری است

۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۱۸:۳۷:۰۶
کد خبر: ۷۶۸۷۹۴
وجود اماکن مذهبی و تاریخی از ویژگی های بارز شهرستان ری است
پورزلفی عضو هیئت موسس انجمن انبوه سازان شهرستان ری عنوان کرد: وجود اماکن مذهبی و تاریخی از ویژگی های بارز شهرستان ری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ پورزلفی گفت: با کمک مسئولین باید شهرری به جایگاه واقعی خود برگردد تا الگوی شهر در استان تهران  قرار بگیرد.

وی ادامه داد: شهر ری دارای 7 ناحیه و  21 محله و 163 روستا می باشد که متاسفانه  روی گسل واقع گردیده است و دارای بافت عمده فرسوده و قدیمی می باشد که احیا و نوسازی آن عزم جدی مسئولان را می طلبد که نظام مهندسی استان تهران باید نگاه ویژه ای در این مورد داشته باشد و 7764 پلاک بافت فرسوده در شهرری وجود دارد که 4828 پلاک نیاز مبرم به بازسازی دارد  که نظام مهندسی می توان به عنوان بسته تشویقی در بافت فرسوده بدون دریافت حق الزحمه نظارت ایفاء نقش نماید.

پورزلفی گفت: انجمن انبوه سازان شهرستان ری با هیئت موسس 7 نفره خود و کمیته مهندسی و کمیته تبلیغات و انتشارات از زمان ثبت نام کاندیدای نظام مهندسی شروع به مطالعه رزومه کاری کاندیدای محترم نظام مهندسی نمود و با کمک انجمنهای فولاد-دفاتر خدمات الکترونیک شهر و انجمن ایمنی و مهندسی حریق با 74 کاندید محترم مصاحبه حضوری برگزار نمود که در بعضی مواقع انجمنهای دیگری به کمک ما شتافتند که تعداد این انجمنها به 18 عدد رسید ،برای اولین بار بود که انجمن ساختمان ها حضوری فعالانه در انتخابات نظام مهندسی داشتند و با انجام کار کارشناسی انجمنها ،لیست 25 نفره تشکلهای صنعتی احداث ساختمان تهیه و شروع به تبلیغات گردید که ازاین لیست ، 12 نفر از دوستان به هیئت مدیره جدید نظام مهندسی راه یافتند و یک نفر نیز به عنوان عضو علی البدل انتخاب گردید. اما با همه این تلاش استقبال از انتخابات نظام مهندسی بسیار بسیار ضعیف بود، از 12 میلیون جمعیت استان تهران که 112 هزار نفر مهندس عضو نظام مهندسی استان تهران هستند، فقط 9751 نفر در انتخابات شرکت کردن (از هر 12 مهندس یک نفر پای صندوق رای رفتن).

دلیل عدم رضایت مندی نظام مهندسی چیست؟ دولت ناراضی –مهندس ناراضی-شورای شهر ناراضی-انجمن صنفی ناراضی -شهرداری نا راضی-سازنده ناراضی-نمی شود یک سازمان مردمی درست کار کند ولی همه کسانی که با این سازمان در ارتباط هستند ناراضی می باشند-بنظر باید کار کارشناسی اساسی انجام گیرد. از منتخبین عزیز توقع داریم عملکرد مدیران قبلی را مطالعه و نسبت به رفع ایرادات آن اقدام نمایند.

او با اشاره به عدم انگیزه مهندسان را پس از انتخابات بررسی و گزارش ارائه نمودند و موارد ذیل را ذکر کردند:

1-عملکرد ضعیف هیئت مدیره سنوات قبلی  

 2- سیاسی شدن فرآیند در سازمان

3-عدم تعامل با وزارتخانه –شورای شهر-شهرداری  

4-عدم شفافیت و فساد مالی

5-عدم برون سپاری صحیح  

6-عدم استفاده از ظرفیتهای انجمن ها

7-خارج شدن نظام مهندسی از وظایف اصلی همانند آموزش و بازرسی و تمرکز روی بخش مالی

رهایی از برون رفت نظام مهندسی:

1-فعال نمودن واقعی کمیته ها تخصصی نظام مهندسی و استفاده از راه کارهای پپیشنهادی کمیته ها و بایگانی ننمودن پیشنهادها

2-تمرکز بر وظایف اصلی آموزش و بازرسی     

3-برون سپاری صحیح جهت چابکی بدنه نظام

4-استفاده از ظرفیتهای انجمنها 

5-واریز حق الزحمه نظارت به حساب مهندسین

6-بررسی حق الزحمه نظارت طبق قیمت منطقه ای 

7 -جلوگیری از برگه فروشی و کارهای سوری

8-انتخاب درست هیئت رئیسه  بدور از کارهای سیاسی

9-تعامل با دولت –شورای شهر-شهرداری-انجمنها

پورزلفی خرید و فروش هر کالایی را مستلزم  درجه بندی و گریدبندی برای قیمت گذاری دانست و گفت: در صنعت ساختمان هیچ ارگانی و سازمانی متولی هیچ درجه بندی نیست تا خریدار با توجه به این نسبت  به خرید آپارتمان اقدام نماید و با توجه به صادر شدن پیش سندها در زمان جواز و ارائه پیش سند توسط دفاتر خدمات الکترونیک شهرپیشنهاد می دهیم با کمک این انجمن عدم خلافها و پایانکارها درجه بندی گردند  و این درجه بندی باعث شود تا ساختمانهای با کیفیت خوب برای خریداران معرفی گردند و مالکین ساختمانهای بی کیفیت با الاجبار نسبت به بهبود کیفیت ساختمان اقدام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز