افتخار آفرینی یک تابلو نقاشی در عرصه بین الملل

لبخند ژکوند بار دیگر به موزه ای بین المللی راه یافت

۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۰۸:۵۷:۲۲
کد خبر: ۷۷۱۶۳۲
لبخند ژکوند بار دیگر به موزه ای بین المللی راه یافت
"لبخند ژکوند" اثر هنری فرشته ستایش, نقایش ایرانی است که از سال گذشته تا به امروز افتخارات بین المللی بسیاری را کسب کرده است و در نهایت توسط موزه هنر مدرن و معاصر تورین برای قرار گرفتن در کلکسیون دائمی این موزه بین‌المللی پذیرفته شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران; در دی ماه ۱۳۹۶ اثر هنری "لبخند ژکوند" از فرشته ستایش نقاش معاصر ایرانی، برای رقابت بین المللی LYNX در کشور ایتالیا پذیرفته شد و این نقاش یکی از ۴۷ فینالیست این رقابت بین‌المللی معرفی گردید.

این اثر هنری در نمایشگاه‌های مختلفی از جمله گالری هنری Lux در ایتالیا و گالری Lokarjeva در اسلوونی به نمایش گذاشته شد و عاقبت "لبخند ژکوند" توسط موزه هنر مدرن و معاصر تورین برای قرار گرفتن در کلکسیون دائمی این موزه بین‌المللی پذیرفته شد.

موزه هنر معاصر و مدرن تورین که به نام The MIIT Museum در عرصه بین‌المللی شناخته شده است، در گواهینامه صادر شده برای الحاق این اثر هنری به موزه، "لبخند ژکوند" را اثری تاثیرگذار می‌داند که حسی فراطبیعی را در یک سرگشتگی زمانی-مکانی جاودانه ساخته است.

آقای گویدو فولکو، مدیر موزه هنر مدرن و معاصر تورین ضمن ابراز خوشحالی از اضافه شدن این اثر خاطره‌انگیز به کلکسیون موزه تورین معتقد است این اثر هنری به واسطه زبان پرشور ارتباطی و نمادینش، ساختار بدیع و پیچیده‌اش، بهره‌گیری استادانه از تکنیک Mixed Media (ترکیب مواد) و به کار گیری مبتکرانه تکنیک کلاژ که چشم‌اندازی آزاد و پرطراوات را با ظرافت و دقتی بی‌نظیر ارائه می‌دهد، مورد تحسین فراوان کمیته تخصصی موزه MITT قرار گرفته است.

فرشته ستایش هنرمند نقاش ایرانی و متولد تهران است. بیش از 35 سال است که نقاشی می‌کند و سابقه حضور در 12 نمایشگاه انفرادی و بیش از 90 نمایشگاه گروهی نقاشی در ایران و خارج از کشور را در پرونده کاری‌اش دارد. این هنرمند، عضو پیوسته انجمن هنرمندان نقاش ایران و عضو موسسه کانادایی بیافرین است.

 

نظر شما