فرماندار پردیس تاکید کرد:

وقف باید جایگاه اصلی خود را پیدا کند

۱۳۹۷/۰۸/۲۰ - ۰۹:۴۷:۱۷
کد خبر: ۷۷۴۳۸۶
وقف باید جایگاه اصلی خود را پیدا کند
به گزارش خبرگزاری برنا تهران، امیراله حقیقی فرماندار پردیس در دیدار با رئیس و معاونان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، به لزوم اهتمام اداره اوقاف بر رفع مسائل فرهنگی تاکید کرد.
این نشست به مناسبت هفته وقف و در محل فرمانداری با حضور صادق بنیادی معاون سیاسی انتظامی فرماندار، حمید صابریان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و معاونان اداره برگزار و طی آن برخی از مهمترین مشکلات اداره اوقاف شهرستان بررسی شد.

امیراله حقیقی فرماندار شهرستان پردیس در این نشست مباحث وقف و موقوفات در کشور را حائز اهمیت دانست و گفت: ایران کشوری اسلامی با مردم دیندار و ارادتمند به آستان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و به همین دلیل بحث وقت جایگاه با اهمیتی دارد تا آنجا که مقام معظم رهبری نیز در این موضوع حساسیت ویژه‌ای دارند.

حقیقی با اشاره به اینکه اگر دخل و تصرفی غیر از آنچه در وقفنامه آمده است در موقوفات انجام شود، مسئولیت شرعی و قانونی دارد گفت: اداره اوقاف شهرستان باید به جد در این موضوع ورود پیدا کرده و با استفاده از تعامل و همکاری میان دستگاهی مشکلات را برطرف و وقف را به جایگاه اصلی خود برگرداند.

نماینده عالی دولت در شهرستان پردیس از لزوم توجه اداره اوقاف و امور خیریه به مسائل فرهنگی سخن گفت و افزود: شهرستان تازه تاسیس پردیس اماکن و امکانات فرهنگی کمی دارد، اما اداره اوقاف می‌تواند در مباحث قرآنی و فرهنگی با همکاری سایر ادارات متولی اقدامات موثری انجام داده و منشاء خیر و برکت باشد.

وی از اداره اوقاف شهرستان خواست برای رفع مشکل فقدان آرامستان به عنوان یکی از مباحث با اهمیت شهرستان به کمک بخشداری ها، شهرداری ها و سایر ادارات مرتبط آمده و در ساماندهی این بخش مشارکت کند.
 









 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز