از سوی دکتر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری ابلاغ شد؛

الزام تعیین مدیر پروژه‌های مشارکت عمومی _خصوصی در هریک از دستگاه‌های اجرایی

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۱۲:۱۱:۵۰
کد خبر: ۷۷۵۷۹۲
الزام تعیین مدیر پروژه‌های مشارکت عمومی _خصوصی در هریک از دستگاه‌های اجرایی
در راستای تسریع در جلب مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های زیرساختی، دکتر محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس‌سازمان برنامه و بودجه کشور طی ا‌بلاغیه‌ای به تعدادی از وزرا، دستگاه‌های اجرایی را نسبت به تعیین مدیر پروژه مشارکت عمومی – خصوصی و معرفی نماینده ثابت و تام‌الا‌اختیار برای واگذاری طرح‌های عمرانی به بخش خصوصی در کشور ملزم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ در این ابلاغیه آمده: نظر به اهمیت و اولویت بالای اجرای سیاست مشارکت عمومی _خصوصی و واگذاری طرح‌های عمرانی به بخش خصوصی در کشور و ضرورت هماهنگی، پیگیری‌های ویژه، رفع ابهامات و تسهیل و تسریع فرآیندهای اجرایی به صورت متمرکز،  نماینده‌ای از جانب سازمان برنامه و بودجه کشور تعیین شده است. از دستگاه‌های ا جرایی به عنوان مجری طرح‌های عمرانی، انتظار می‌رود ضمن اهتمام ویژه نسبت به اجرای سیاست مذکور، همکاری و هماهنگی لازم را با نامبرده به عمل آورده و در راستای عملیاتی نمودن موضوع یاد شده در دستگاه اجرایی متبوع، محورهای زیر را در دستور کار قرار دهند:

۱- متناظر با مسوولیت متمرکز ایجاد شده در سازمان، ضروری است هر دستگاه اجرایی نماینده مطلع، ثابت و تام‌الاختیار خود را تا تاریخ ۱۲/ ۸/ ۱۳۹۷ به مدیر پروژه معرفی نماید که نماینده مذکور در قالب ساختار سازمانی مشخص با استفاده از ظرفیت‌های موجود دستگاه‌ اجرایی متبوع، مسئول اجرای این امر شود و ضمن داشتن شناخت مناسبی از ماهیت مشارکت عمومی – خصوصی، از دسترسی مناسب به اطلاعات و اختیار پیگیری از زیرمجموعه برخوردار باشد.

۲- هر دستگاه اجرایی طی هماهنگی با امور بخشی ذی‌ربط در سازمان و با راهبری مدیر پروژه، برای حوزه‌های مختلف زیرساختی تحت مدیریت، نسبت به طراحی الگو(های) مشارکتی و سازوکارهای تشویقی و جذب سرمایه‌گذاری اقدام نماید به نحوی که الگوی طراحی شده به شکل استاندارد مبنای عمل در آن حوزه قرار گیرد.

۳- دستگاه‌های اجرایی به طور منظم در قالب ارایه بودجه سنواتی، برنامه سالانه توسعه مشارکت عمومی – خصوصی در دستگاه اجرایی متبوع را تهیه و به همراه الزامات و منابع مورد نیاز آن به مدیر پروژه ارسال نمایند.

۴- پس از تأیید برنامه سالانه، همکاری و پیگیری‌های لازم با مدیر پروژه برای عملیاتی نمودن برنامه از سوی کلیه دست‌اندرکاران ذی‌ربط در دستگاه اجرایی انجام گیرد.

۵- گزارش منظم و دوره‌ای از نحوه اجرای برنامه سالانه و عملکرد دستگاه اجرایی به مدیر پروژه ارایه شود.

 

نظر شما