حضور درخشان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در کنگره بین المللی تمدن های جهانی و مسیر های تاریخی

۱۳۹۷/۰۸/۲۵ - ۱۷:۰۰:۴۲
کد خبر: ۷۷۶۵۲۱
حضور درخشان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در کنگره بین المللی تمدن های جهانی و مسیر های تاریخی
کنگره بین المللی تمدن های جهانی و مسیرهای تاریخی با حضور علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مقامات عالی رتبه از ۵ قاره جهان برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ حضور موفق علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشورمان و هیات همراه او در کنگره بین المللی تمدن های جهانی و مسیرهای تاریخی در پایتخت بلغارستان، بار دیگر نگاه همه صاحب‌نظران و رسانه های جهان را به جلوه های تاریخی و چشم اندازهای گردشگری تاریخی و طبیعی ایران معطوف کرد.

این کنگره بین المللی از روز پنجشنبه ۲۴ آبان ۹۷ با حضور علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مقامات عالی رتبه از ۵ قاره جهان آغاز شد.

در این کنگره جهانی سیاست ها و استراتژی های کشورهای وارث تمدن های مهم جهان در خصوص توریسم مبتنی بر جستجوهای کهن و احیای مسیرهای تاریخی مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی در این کنگره با ارایه گزارش مختصری درباره ظرفیت ها و توانمندی های کشورمان در زمینه توریسم٬ از اهمیت جاده ابریشم و آثار تاریخی موجود در این مسیر برای توسعه گردشگری کشور سخن گفت.

معاون رئیس‌جمهوری همچنین از سیاست های سازمان برای احیا و بهره برداری گردشگری از این آثار به تفصیل سخن گفت.

مونسان همچنین در حاشیه این کنگره با مقامات گردشگری کشورهای مختلف جهان به گفتگو نشست.

وی در دیدار با وزیر گردشگری بلغارستان ضمن ابلاغ پیام و سلام آقای دکتر روحانی به رییس جمهور بلغارستان در خصوص راههای توسعه همکاری های گردشگری دو کشور تبادل نظر نمودند. مونسان در این دیدار با برشمردن ظرفیت های بسیار بالای گردشگری کشورمان در ابعاد تاریخی و میراث فرهنگی٬ طبیعت گردی و گردشگری روستایی٬ صنایع دستی٬ گردشگری سلامت و...آمادگی کشورمان را برای توسعه تبادلات گردشگری با بلغارستان اعلام نمود. وزیر گردشگری بلغارستان نیز در این ملاقات ضمن تشکر از حضور معاون محترم رییس جمهور در صوفیه٬ و عرض خیرمقدم مجدد به ایشان و هیات همراه٬ متقابلا آمادگی کشورش را برای همکاری اعلام نمود. دوطرف در ادامه ضمن احصا زمینه های همکاری٬ در موارد زیر به توافق رسیدند:

تشکیل کمیته فنی مشترک با هدف تدوین برنامه اجرایی همکاری های گردشگری در چارچوب تفاهم نامه همکاری موجود در این زمینه، سفر وزیر گردشگری بلغارستان در راس هیاتی مرکب از بخش های دولتی از جمله نماینده وزارت فرهنگ این کشور و نمایندگان بخش خصوصی به ج.ا.ایران همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران در بهمن ماه آتی

و تبادل تجربه و دانش در زمینه توسعه زیرساخت ها و امکانات مرتبط با مراکز آب درمانی و مجتمع های خدماتی درمانی از نقاط مهم و بارز این سفر مهم و تاثیرگذار بوده است.

photo_۲۰۱۸-۱۱-۱۶_۱۵-۰۷-۰۵

نظر شما