پیام شهردار کهریزک به مناسبت هفته کتابخوانی؛

ترویج فرهنگ کتابخوانی دربین شهروندان، رسالت اجتماعی مدیریت شهری است

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۱۴:۲۵:۴۵
کد خبر: ۷۷۷۸۲۴
ترویج فرهنگ کتابخوانی دربین شهروندان، رسالت اجتماعی مدیریت شهری است
شهردار کهریزک فرا رسیدن هفته کتابخوانی را به همه فرهیختگان جامعه به ویژه اهالی فهیم شهر کهریزک تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ شهردار کهریزک با اشاره به اهمیت نقش کتاب در زندگی روزمره بشر گفت: کتاب محصول تجربه های بشری و خلاقیت و آموخته های ذهنی  انسان است و سهم و نقش کتاب در انتقال دانش ها به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است و همواره به عنوان یک میراث فرهنگی برای نسل های آینده ماندگار می شود.

نعمت زاده آشتی دادن مردم با کتاب و ارتقای فرهنگ کتابخوانی در بین شهروندان را یکی از دغدغه های فرهنگی مدیریت شهرداری کهریزک عنوان کرد و افزود: در شهر و جامعه ای که سرانه مطالعه اهالی آن بالا باشد، بی شک نظم، احترام به قانون، صیانت از محیط زیست، رعایت حقوق شهروندانی و... به عنوان یک فرایند بدیهی در کالبد شهر جریان می یابد که این موضوع بستر و چشم انداز مناسبی از یک شهر آرام و ایمن به تصویر می کشد به همین منظور از همان ابتدای حضور در جایگاه مدیریت شهر کهریزک در کنار صدها طرح و برنامه از ترویج و ترغیب فرهنگ کتابخوانی در بین شهروندان غافل نبوده ایم و تجهیز و به روزرسانی کتابخانه های مراکز فرهنگی شهرداری، جانمایی پاتوق های کتابخوانی در بوستان بزرگ مشاهیر، برگزاری مسابقات کتابخوانی در بین شهروندان و کارکنان شهرداری، برپایی نمایشگاه های فصلی و.... را میتوان مصداق عینی این دیدگاه برشمرد که خوشبختانه مجموع این اقدامات تاثیر بسزایی در ارتقای سرانه کتابخوانی شهروندان داشته است.

مهندس نعمت زاده یکی از مهمترین ارکان توسعه فرهنگی و اجتماعی هر شهر را ارتقای سرانه های کتابخوانی در آن منطقه برشمرد و گفت: نهادهای متولی فرهنگ و شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی خدماتی از یکسو وظیفه دارند تا بستر کتابخوانی را برای شهروندان  فراهم کنند و آموزش وپرورش و خانواده ها نیز از سوی دیگر این رسالت را برعهده دارند تا از ظرفیت های ایجاد شده، بهترین و بیشترین استفاده را بهره مند شوند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز