بازدید سرپرست استانداری تهران از وضعیت مترو تهران و حضور دستفروشان

۱۳۹۷/۰۹/۰۳ - ۱۴:۴۱:۳۴
کد خبر: ۷۷۹۷۰۴
بازدید سرپرست استانداری تهران از وضعیت مترو تهران و حضور دستفروشان
شکراله حسن بیگی ، با حضور در مترو تهران از نزدیک در جریان وضعیت حضور دستفروشان در مترو قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ براساس آمار روزانه بیش از سه میلیون مسافر از طریق متروی تهران جابجا می شوند آماری که می تواند پایتخت را به توسعه پایدار شهری رسانده و بسیاری از تصمیمات مدیران و مسئولان شهری را برای داشتن پایتختی هم تراز شهرهای توسعه مدار دنیا به واقعیت نزدیک کند. اما مسئولان برای تحقق این مهم با چالش هایی هم رو به رو هستند، از جمله مشکلات؛ دستفروشانی است به شکل گسترده در متروی تهران حضور دارند. سالهاست چهره متروی تهران با دستفروشان عجین شده و تصمیمات مقطعی مدیران شهری هم نتوانسته ظاهر بصری این وسیله مهم حمل و نقل عمومی را از حضور آنها حفظ کند.

تصمیم به ایجاد بازارهای روزانه و شبانه برای دست فروشان و بساط گستران یکی از راه هایی بود که شهرداری برای ساماندهی دستفروشان مترو پیشنهاد داد که البته با مخالفت عده ای از اعضای شورای شهر مواجه شد با این توجیه که ساماندهی دستفروشان به معنای پذیرش آنهاست درحالیکه اساسا حضور آنها در مترو و سایر اماکن عمومی نباید قابل پذیرش باشد.

با این حال تصمیم به بهبود وضعیت متروی تهران و چاره اندیشی برای ساماندهی دستفروشان آن حالا به استانداری تهران رسیده و مسئولان اجتماعی استانداری به دنبال ارائه راهکارها و هماهنگی دستگاه ها برای رفع این موضوع شهری هستند.

بر این اساس، شکراله حسن بیگی سرپرست استانداری تهران در حضوری سر زده از وضعیت دستفروشان مترو تهران بازدید کرد.

وی  در این بازدید و گفت و گو با برخی دستفروشان در جریان وضعیت آنها قرار گرفت.

گفتنی است، کارگروه آسیب های اجتماعی استانداری تهران به طور منظم به رصد و بررسی وضعیت آسیب های استان در ابعاد مختلف می پردازد و تاکنون تصمیمات مهمی در بخش های مختلف از جمله بهبود وضعیت زنان سرپرست خانوار، کودکان کار، متکدیان و سایر افراد جامعه اتخاذ شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز