در نشست شهردار منطقه۲۲ با شورایاری‌ها و مدیران محلات، تاکید شد:

استفاده از ظرفیت اجتماعی شورایاری‌ها در مسیر توسعه شهر/تعامل مساجد با مدیریت شهری باید دوسویه باشد

۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۱۲:۳۴:۲۲
کد خبر: ۷۸۱۲۹۱
استفاده از ظرفیت اجتماعی شورایاری‌ها در مسیر توسعه شهر/تعامل مساجد با مدیریت شهری باید دوسویه باشد
نوذرپور بر ضرورت تعامل دوسویه مساجد و مدیریت شهری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، علی نوذرپور شهردار منطقه22، در نشستی با اعضای شورایاری و مدیران محلات منطقه22 با بیان اینکه برنامه‌ریزی امور اجتماعی باید از پایین به بالا باشد نه بالا به پایین، گفت: مدیران محلات باید برنامه‌های اجتماعی را که از بالا به پایین به صورت دستوری به آنان ابلاغ می شود، با توجه به ویژگی فرهنگی، اجتماعی، معیشتی محله خود اجرا کنند و درگیر بله، چشم قربان نشوند.

نوذرپور در ادامه با بیان اینکه، بی تردید شورایاری ها برای مدیریت شهری از اهمیت زیاد و کلیدی برخوردار هستند، اظهار داشت: اقدامات انجام شده باید بر چهارچوب قانون و رعایت سلسله مراتب اداری باشد تا بتوانیم رصد مناسب و شفافی را در بازخوردگیری برنامه های محلات داشته باشیم.

نوذرپور در ادامه گفت: مدیریت محلات باید با مقتضیات محلات اداره شود و برنامه های اجتماعی محلات نباید حتما شباهتی باهم داشته باشند.

وی با بیان اینکه، باید از شورایاری ها و سرای محلات به عنوان یک ظرفیت اجتماعی موثر به درستی استفاده کنیم تا از این طریق مشارکت شهروندان شکل بگیرد، افزود: پایگاه اصلی برای ایجاد تعامل با شهروندان در محلات سرای محلات هستند.

شهردار منطقه22، با بیان اینکه تعامل با مساجد باید دو سویه باشد نه یک سویه، گفت: مساجد باید فضای ایجاد تعامل مدیریت شهری با شهروندان را بوجود بیاورد.

وی با اشاره به اینکه از طرف شهرداری زمین رایگان و ساخت مسجد انجام می شود اما در زمان بهره برداری از مسجد هیج امکاناتی برای برنامه های اجتماعی به شهرداری داده نمی شود، افزود: مساجد باید مدیریت شهری را برای ایجاد تعامل بیشتر با شهروندان یاری کند.

نوذرپور به مشکلات حقوقی سر راه شورایاران اشاره و تاکید کرد: نهاد شورایاری ها با بحران حقوقی مواجه هستند و تا زمان حل مشکلات قانونی آنان، باید همکاری بین مدیران محلات و دبیران شورایاری را برای پیشبرد اهدافمان افزایش دهیم.

 

نظر شما