شهردار منطقه۲۱ خبر داد:

کاشت درخت به نام کارکنان شاغل در صنایع"موجود در ورودی غربی پایتخت

۱۳۹۷/۰۹/۱۰ - ۱۰:۵۲:۲۸
کد خبر: ۷۸۲۲۸۹
کاشت درخت به نام کارکنان شاغل در صنایعموجود در ورودی غربی پایتخت
شهردار منطقه21 با تاکید بر "همجواری صنایع و کارخانجات با سکونتگاه های شهری ورودی غربی پایتخت"، "تعامل حداکثری و دوسویه مدیریت شهری با کارخانجات" را "حلقه مفقوده تاثیرگذار بر محیط زیست شهری" در محدوده این منطقه دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، حسن رحمانی شهردار این منطقه با بیان این مطلب که منطقه21، غربی ترینمنطقه تهران بوده و دارای بیشترین بافت صنعتی در میان مناطق 22گانه شهر تهران است، گفت: به لحاظ جغرافیایی این منطقه 20کیلومتر طول دارد و به لحاظ وسعت پنجمین منطقه شهر تهران محسوب می‌شود، جمعیت ساکن این منطقه بالغ بر 186هزار نفر است البته جمعیتی که روزانه وارد این منطقه می‌شود بسیار بیشتر از این آمار است و بنابراین در این منطقه تلفیق صنعت و سکونت امری بدیهی است؛ بر همین اساس سعی بر آن بوده تا در مدیریت جدید شهری پایتخت، با تسهیل گری در جهت تحقق مسئولیت اجتماعی کارخانجات صنعتی موجود در محدوده منطقه21 بتوان به تعامل هرچه بیشتر مابین فضاهای صنعتی و مسکونی کمک کرد تا از طریق این همکاری ها روز به روز شاهد بهبود وضعیت محیط زیست شهری در این منطقه باشیم.

رحمانی در ادامه یادآور شد: در دوره جدید مدیریت شهری و از مهر ماه سال گذشته تا کنون، تقریبا هر پنجشنبه در طول روزهای هفته بنا به درخواست کارخانجات و صنایع فعال در محدوده منطقه21 با بازدید از بخش های مختلف صنعتی و کارگاهی گذشته است؛ که در این میان و در قالب بازدیدهای صورت گرفته و در راستای مسئولیت های اجتماعی کارخانجات CSRموارد مهمی از جمله انعقاد تفاهم نامه همکاری درخصوص جمع آوری پسماندهای صنعتی و آموزش اصول تفکیک پسماند خشک صنایع در مبدا و تحویل آنها به مامورین اداره پسماند منطقه، حفظ، نگهداشت و توسعه سرانه فضای سبز درونی و پیرامونی صنایع با مشارکت مدیریت شهری منطقه، کاشت نهال به نام پرسنل شاغل در صنایع با هدف ایجاد حس تعلق مکانی، بهسازی و مرمت روکش آسفالت در معابر منتهی به صنایع و ... اشاره کرد.

شهردار منطقه21 با اشاره به شعار سال 1397 "حمایت از کالای ایرانی"، که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) نامگذاری شده، "اولویت حمایت از تولیدات و صنایع داخلی در کشور" را امری ضروری عنوان کرد و تصریح کرد: از فواید حضور کارخانجات صنعتی در سطح ورودی غربی پایتخت می توان به فراهم شدن فرصت های اشتغال برای جوانان جویای کار اشاره کرد؛ همچنین کارگروهی متشکل از مدیران کارخانجات این منطقه و شورایاران محلات سیزده گانه و شورای اصناف این منطقه جهت تدوین و تکمیل بانک اطلاعاتی جوانان و نیاز سنجی نیروی انسانی مورد نیاز صنعتگران ایجاد شده است.

وی در ادامه افزود:‌ از آغاز به کار مدیریت شهری جدید، بازدید از صنایع منطقه21 در دستور کار قرار گرفت به شکلی که هر پنجشنبه از یکی از کارخانه‌های صنعتی موجود در منطقه بازدید به عمل آمد و طی این بازدیدها تلاش کردیم حس تعلق صنعت و سکونت را در این منطقه افزایش دهیم. همچنین بدون اینکه در شاخص‌های جذب نیروی انسانی و کارخانه‌ها دخالت کنیم با تهیه بانک اطلاعاتی از نیروی کار موجود در این منطقه و در اختیار قرار دادن آن برای کارخانه‌ها تلاش کنیم که کارخانه‌ها از نیروهای بومی در منطقه استفاده نمایند.

صنایع فعال در محدوده شهری منطقه ۲۱ صنایع پاک هستند

رحمانی در ادامه درخصوص به آلودگی صنایع در منطقه۲۱ گفت: صنایعی که در منطقه ۲۱ قرار دارند همه صنایع پاک هستند و ما مجموعه ای که آلایندگی شدید داشته باشد، نداریم.

وی گفت: اما این صنایع می توانند بحث های زیست محیطی به ویژه در حوزه فاضلاب داشته باشند که ما به صورت مستمر از پساب های صنعتی کارخانجات بازدید محیط زیستی می شود.

رحمانی اضافه کرد: از سوی دیگر قانون مشخص کرده که همه کارخانه ها باید ۲۵ درصد فضایشان را به سمت فضای سبز ببرند و این می تواند مزیت قابل توجهی باشد، که با تعامل مشترک فی مابین صنایع و مدیریت شهری می توان به این مهم دست یافت.

این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر این مطلب که همجواری صنایع و مناطق مسکونی، منابع تهدید و زمینه های ایجاد فرصت را توامان با یکدیگر در پی دارد، یادآور شد: از جمله موارد تهدید می توان به آلودگی صوتی، آلودگی هوا و دفع پسماندهای صنعتی و از زمینه های ایجاد فرصت نیز در قالب کارآفرینی، اشتغال زایی، مشارکت ها و مهم تر از همه می توان به مسئولیت های اجتماعی CSR اشاره کرد.

رحمانی در پایان با اشاره به توافقات صورت گرفته با مجموعه صنایع در راستای احیاء و توسعه فضای سبز و نگهداشت آن، استفاده از پساب صنعتی کارخانجات، ایجاد و مرمت معابر نمود و ابراز امیدواری کرد که بوستان های التیام و بهمن که در قالب مسئولیت های اجتماعی صنایع در دست احداث است تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز