ه مناسبت "روز مانور زلزله و ایمنی:

مانور زلزله در ۱۷ مدرسه محله های منطقه ۱۱ برگزار شد

۱۳۹۷/۰۹/۱۰ - ۱۱:۲۷:۰۵
کد خبر: ۷۸۲۳۲۰
مانور زلزله در ۱۷ مدرسه محله های منطقه ۱۱ برگزار شد
از سوی ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 11 به مناسبت "روز مانور زلزله و ایمنی در مدارس سراسر کشور" ، مانور زلزله و ایمنی در 17 مدرسه محله های 17 گانه این منطقه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران،  عادل قایق ور دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 11 در این باره گفت: به مناسبت فرا رسیدن هشتم آذر ماه نیز هر ساله مانور های زلزله و ایمنی، با هدف ایجاد آمادگی در پرسنل مدرسه و دانش آموزان و نیز انجام واکنش مناسب اعضاء تخصصی درمقابل حوادث وایجاد هماهنگی میان ارگان ها وسازمان های ذی ربط با مدیریت ستاد بحران ناحیه ومنطقه برگزار می شود.

وی در خصوص مانور زلزله فرضی در مدارس منطقه 11 چنین گفت: با فعال شدن گسل نیاوران زلزله فرضی به بزرگای 6 در مقیاس ریشتر سطح شهر تهران را لرزاند، مدارس آسیب دیده، در حین پناه گیری پرسنل یک نفر به علت برخورد پا با میز به صورت جزئی مصدوم شده  است و گاز در ساختمان و محوطه ناحیه انتشار پیدا کرده است. نیروهای امدادی به مدارس آسیب دیده در سطح محلات اعزام شدند. در مدارس یکی از اتاق ها نیز دچار آتش سوزی شده است. پس از لرزش شدید ساختمان و شکستن تعدادی از شیشه های پنجره ها دانش آموزان  بر مبنای آموزش های کسب کرده سریعا در اتاق های خود پناه گیری می نمایند. نیروهای دوامی محلات در مدرسه حاضر شده و نسبت به ارزیابی اولیه حادثه پرداختند و نیروهای امدادی آتش نشانی و هلال احمر به محل رسیده و نسبت به خاموش کردن آتش پرداختند.

رئیس ستاد بحران ضمن دستور تخلیه ساختمان، دانش اموزان مدرسه را با رعایت موارد ایمنی به آرامی از طریق راه پله تخلیه امن می نمایند و به محل تجمع امن در حیاط مدرسه راهنمایی می کنند. نیروهای دوامیان در حین بازدید محل مشاهده کردند یکی از دانش آموزان دچار آسیب دیدگی شده که با کمک نیروهای هلال احمر نسبت به خروج حادثه دیده با استفاده از برانکارد پرداختند. تیم امداد اداره گاز سریعا در محل حاضر و مرکز  نشت گاز را پیدا کرده و عملیات مرمت آن را انجام و خطر گاز را برطرف می نمایند. در انتها بعد از خاموش کردن آتش و امداد رسانی به مصدومات به وسیله نیروهای ستاد مدیریت بحران وضعیت سفید اعلام شد.

قایق ور افزود: این مانور در مدارس اسدی آبادی، حضرت فاطمه (س)، شهیدحسن مدرس، ،ابوذر، امت، جلوه حق، شهید رفیعی طباطبایی، پیروان زینب (س)، 17 شهریور ، مکتب قرآن ، ندای فاطمه، بانو خدیجه جهان، مالک اشتر، ابوعلی سینا، سرای دانش، فیروزکوهی و میلاد برگزار شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز