رئیس بهزیستی شهرستان قدس:

باید در قبال معلولان مسؤولیت پذیر باشیم/رسالت سازمان بهزیستی کمک کردن به معلولان در شرایط مناسب است

۱۳۹۷/۰۹/۱۱ - ۱۳:۵۱:۵۴
کد خبر: ۷۸۲۸۹۴
باید در قبال معلولان مسؤولیت پذیر باشیم/رسالت سازمان بهزیستی کمک کردن به معلولان در شرایط مناسب است
نشست خبری نیک افشار رئیس بهزیستی شهرستان قدس به مناسبت روز جهانی‌ معلولان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس در نشست خبری بمناسبت روز 12 آذر روز جهانی معلول با اصحاب رسانه در محل این اداره اظهار کرد، باید در قبال معلولان مسؤولیت پذیر باشیم چون، بزرگترین اقلیت هر کشور را افراد ناتوان تشکیل می دهند، که بر اساس آمار در جهان 100 میلیون نفر معلول در جهان شدید و خیلی شدید داریم.

نیک افشار گفت، متاسفانه به‌ معلولین به عنوان شهروند درجه دوم نگاه می‌شود: «ما درقانون مشکلاتی داریم، قانون حمایت ازمعلولان چند سالی است که مصوب شده، اما اجرا نمی‌شود و به معلول به‌عنوان شهروند درجه دو نگاه می‌شود. ما متأسفانه معلول را خوب نشناخته‌ایم.» تنها نیمی از جمعیت ١٠ تا ١٥درصدی معلولان ایرانی قادر به تأمین مخارج زندگی خود هستند و بقیه حتی نمی توانند از عهده هزینه رفت‌وآمد خود بربیایند.

به گفته وی شهرستان قدس3500 معلول طبق آمار وجود دارد که نسبت به جمعیت سیصدو پنجاه هزار نفری نسبت ا ست، در صورتی که در نقاط مختلف این میزان بین 7 تا ده درصد میباشد.

نیک افشار در سوال خبرنگار برنا در خصوص حمل نقل درون شهری و برون شهری که یکی از موانع روز مره معلولین هست اظهار داشت، یکی از مهمترین موانعی که به طور روزمره افرادی که معلولیت جسمی-حرکتی دارند موضوع حمل و نقل درون شهری و برون شهری است. نوع مشکلات با نوعی و شدت معلولیت رابطه مستقیم دارد، حمل و نقل و عدم مناسب سازی محیط ها تمام ابعاد زندگی افراد دارای معلولیت را تحت شعاع خود قرار می دهد. که متاسفانه در شهرستان در این خصوص کار خاصی صورت نگرفته است،

 

وی در خصوص نحوه فعالیت و گسترش اوژانس اجتماعی گفت،با توجه به عدم خوابگاه در حال حاضر اورژانس اجتماعی آماده ارائه خدمت رسانی به مردم قدس تا ساعت 20 میباشد و مردم عزیز نیز با هر نوع مشاهده کودک آزاری فورا"  به 123 اطلاع دهند.

رئیس بهزیستی شهرستان قدس خاطر نشان کرد: خدمات ارایه شده از طرف بهزیستی از محل مرکز اورژانس خدمات اجتماعی,(دفتر فوریت های اجتماعی)اورژانس خدمات سیار (123) و پایگاه خدمات اجتماعی در سطح محله به صورت تخصصی به موقع و در دسترسی به گروه های هدف ارایه می شود.

وی همچنین از راه اندازی مرکز اعصاب و روان مردان و زنان در این شهرستان خبر داد، و تصریح کرد: این مرکز در ساختمانی مجزا افتتاح می‌شود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز