پیام رئیس بهزیستی شهرستان قدس به مناسبت روز معلولین

۱۳۹۷/۰۹/۱۲ - ۱۴:۲۸:۱۱
کد خبر: ۷۸۳۳۴۸
پیام رئیس بهزیستی شهرستان قدس به مناسبت روز معلولین
رئیس بهزیستی شهرستان قدس به مناسبت روز معلولین پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ متن پیام بدین شرح است :

 

"بسم الله الرحمن الرحیم"

"وَمَا لَکُمْ لاَ تُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاء وَالْوِلْدَانِ"

"چرا در راه خدا و در راه مردان و زنان و کودکان مستضعف پیکار نمی‌کنید"(نساء 75)

بشر از ابتدای خلقت همواره درگیر مسائلی مهم و حیاتی چون انواع بیماری و نقایص اکتسابی و مادرزادی بوده و در هر دوران به نحوی با این مشکلات جنگیده و یا کنار آمده است، عباراتی نه چندان قدیمی اما عامیانه چون دیوانگی و جنون، لالی، لنگ و شَل و کور آنچنان در بین مردم جا داشته اند که اکنون نیز هر از گاهی این واژگان را به گوش میشنویم.

امروزه با پیشرفت دانش بشری علوم توانبخشی به سمت و سویی رفته است که تاکید بر آن دارد تا "ویژگی فرد"را از وی جدا کند و اکنون عباراتی چون "فرد دارای معلولیت "،را در منابع میشنویم.

این نوع توصیف از نقایص و ناتوانی راهنمای خوبی است برای آنکه بدانیم این افراد نه "مقصر" داشتن معلولیت هستند و نه گناهکار یا نیازمند ترحم ، این افراد "حق" دارند تا از شرایط مناسب برای زندگی بهتر بهره مند گردند. شرایطی چون تحصیل، شغل، دسترسی به امکانات و معابر و....

اما وظیفه عمومی و تخصصی مسولین در این زمینه ایجاد و تسهیل شرایط عرفی و قانونی برای این افراد است، وظیفه ای که نه تنها گاها توسط برخی مسولین و حتی مردم به فراموشی سپرده میشود بلکه کاملا بر خلاف مصالح افراد دارای معلولیت عمل میشود.

سازمان بهزیستی و بویژه اداره بهزیستی شهرستان قدس با اهمتام و قدرت تمام بر حق بی بدیل افراد دارای نیازهای خاص پافشاری کرده و خود را به عنوان یک مطالبه گر حقوق این افراد می‌داند و در این راه هیچ مانعی پیش رو نمیبیند.

 امید است مسولین و مردم فهیم شهرستان قدس مانند همیشه با شناخت درست حقوق معلولین راه را برای "به زیستن" همه افراد جامعه اعم از کودکان معلولین سالمندان و.... هموار نمایند.

دوازدهم آذر ماه روز جهانی معلولین گرامی باد.

ناصر نیک افشار

خادم بهزیستی شهرستان قدس _استان تهران

دوازدهم آذر ۱۳۹۷

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز