شهردار منطقه۲۲، در نشستی با فرماندهای حوزه مقاومت بسیج عماریاسر، تاکید کرد:

هیچ کس از بی قانونی سودی نخواهد برد/شاکله نظام رعایت قانون است

۱۳۹۷/۰۹/۱۸ - ۱۶:۱۴:۲۹
کد خبر: ۷۸۵۷۷۱
هیچ کس از بی قانونی سودی نخواهد برد/شاکله نظام رعایت قانون است
نوذرپور ، عدم رعایت قانون از طرف ادارات و سازمانهای دولتی را برای کشور یک تهدید دانست و گفت: قانون برای تمام مردم یکسان است و شهروندان نباید احساس کنند که قوانین فقط برای شهروندان اعمال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، علی نوذرپور با حضور در ناحیه مقاومت بسیج عمار‌یاسر بر تعامل و همکاری فی مابین مدیریت شهری و نیروهای نظامی و انتظامی تاکید کرد و گفت: مهمترین رویکرد در منطقه توسعه فضای سبز است.

نوذرپور گفت: منطقه22 براساس طرح جامع شهر تهران قرار بود به یک منطقه بکر و قطب تحقیقاتی، گردشگری، اقتصاد جهانی و تفریحی تبدیل شود. اما بایذ قبول کرد که ساخت و سازهای سال های اخیر در این منطقه باعث شده تا چشم اندازی که در طرح تفصلی و جامع شهر تهران برای این محدوده متصور شده بود؛ محقق نشود.  

شهردار منطقه 22 با اشاره به ویژگی های این منطقه گفت: مساحت منطقه 22 حود 6000 هکتار  است. این در حالی است که مساحت حریم این منطقه حدود 18 هزا هکتار است که به همین دلیل به یکی از مناطق استراتژیک شهر تهران تبدیل شده است.

نوذرپور با تنفس‌گاه دانستن منطقه 22 برای شهر تهران اظهار داشت: با وجود اینکه مساحت قابل توجهی از این منطقه به فضای سبز اختصاص داده شده اما به واسطه نقش و کارکرد فرامنطقه‌ای منطقه ۲۲، این منطقه تفرجگاهی برای کل شهر تهران تعریف شده است و در حال حاضر ۲۸۵۰ هکتار فضای سبز داریم و در تلاشیم که این مقدار افزایش یابد.

وی بحث توسعه بوستان چیتگر و توسعه آن را یکی از موارد بسیار مهم در دوره جدید مدیریت شهری دانست و گفت: تعداد ۲۰ هزار اصله نهال در این بوستان و ۲۰ هزار اصله دیگر در سایر عرصه های جنگلی منطقه کاشته شد.در خصوص آبیاری بوستان نیز رایزنی هایی با اداره کل منابع طبیعی صورت گرفته و طبق توافقاتی که با اداره آب و فاضلاب انجام شده از فاضلاب تولید شده برای تولید آب مورد نیاز برای آبیاری درختان بوستان استفاده خواهد شد و در حال حاضر مشکلی برای آبیاری آن وجود ندارد.

شهردار منطقه22، با بیان اینکه با بحران جدی کمبود سرانه های ورزشی، رفاهی، فرهنگی، بهداشتی و غیره در منطقه 22 روبرو هستیم گفت: این منطقه در آینده با جمعیت مازاد مواجه است و شهرداری در حل این موضوع  به کمک ارگان های دولتی و نظامی احتیاج دارد.

 

وی در ادامه افزود: بیشتر پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری در سطح منطقه۲۲، معطوف به حوزه گردشگری است. در حوزه گردشگری و ایجاد محیط های تفرجگاهی و تفریحی در منطقه با توجه به وجود ۸ روستا در محدود حریم منطقه و وجود همزمان کوه، دریاچه و.. در منطقه ، می توان از این ظرفیتها برای افزایش گردشگر و جذب آنها در منطقه، اشتغالزایی و کسب درآمد استفاده کرد.  

 

بزرگترین تهدید کشور عدم رعایت قانون توسط دولت مردان

شهردار منطقه22 عدم رعایت قانون از طرف ادارات و سازمانهای دولتی را برای کشور یک تهدید دانست و عنوان داشت: قانون برای تمام مردم یکسان است و شهروندان نباید احساس کنند که قوانین فقط برای شهروندان اعمال می‌شود.

 

نوذرپور، با اشاره به مشکلات و چالش های پیش رو در این منطقه گفت: نظم و انضباط دادن به مسائل ساخت و ساز در حوزه شهرسازی یکی از مهمترین چالش های ما در منطقه به شمار می رود. از گذشته تا به امروز مسائل مختلفی در ارتباط با کارکردهای منطقه ۲۲ در شهر تهران مطرح بود که بخشی از این کارکردها در حوزه گسترش و توسعه پهنه های تفرجگاهی و فراغتی برای شهر تهران است که کمتر به این مقوله توجه شده است.

 

قانون، ملاک عمل در مدیریت شهری خواهد بود/ رعایت کلیه ضوابط قانونی در ساخت و سازها در منطقه 22

وی ملاک عمل مدیریت جدید شهری را قوانین مصوب دولت در حیطه شهری و قوانین شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: با تغییر مدیریت جدید شهرداری تهران قرار بر این شد تا مر قانون در کلیه ساخت و سازها و مسائل شهری به طور کامل اجرا شود و هیچگونه عملی از سوی هیچ دستگاهی خارج از قانون پذیرفته نخواهد شد.

نوذرپور، کلیه مراحل ساخت و ساز از صدور پروانه و مطابقت آنها با طرح تفضیلی و سندهای قانونی مصوب باید مطابق آنچه در قانون پیش بینی شده، انجام گیرد.

شهردار منطقه22، گفت: در واقع مجموعه اقدامات صورت گرفته در حوزه شهرسازی و مسائل مربوط به آن در حوزه های ترافیکی،عمرانی، مالی و حقوقی باید به طور دقیق و کامل احصا و با درنظر گرفتن ابعاد قانونی و حقوقی بتوان در برابر کسانی که قصد سواستفاده و زیرسوال بردن خدمات صورت گرفته را دارند دفاع کرد.

 

وی بحث تفکیک پسماند منطقه ۲۲ را یکی از مناطق پایلوت در شهر تهران در این زمینه  دانست و بیان کرد: در کل کشور و در کلانشهرها حداقل ۱۵ درصد زباله ها به صورت پاک تفکیک و در اختیار ماموران شهرداری قرار می گیرد اما متاسفانه طبق آمار تنها ۳ درصد از زباله های تولیدی در شهر تهران از مبدا تفکیک می شوند که این مقدار رقم بسیار ناچیزی به شمار می رود.شهرداری منطقه ۲۲ با تدابیری که در این زمینه اندیشیده در حال حاضر این مقدار را به 12 درصد رسانده و تا پایان سال جاری به 20درصد خواهیم رساند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز