ترکی:

کاهش سموم در تولید صنایع غذایی در دستور کار برنامه ششم توسعه

۱۳۹۷/۰۹/۱۹ - ۰۹:۵۳:۰۴
کد خبر: ۷۸۵۹۴۱
کاهش سموم در تولید صنایع غذایی در دستور کار برنامه ششم توسعه
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه شاهد کاهش سموم در صنایع غذایی هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ نعمت اله ترکی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه در بخش استانداردسازی فعالیت های ارزشمندی انجام شده است که یکی از آنها استانداردسازی تولیدات محصولات کشاورزی است گفت: این بخش زنجیره تولید از مزرعه تا مصرف را در بر می گیرد.

وی افزود: در این بخش مشکلاتی در زمینه تولید وجود دارد که با توجه به تولید حدود ۶ میلیون تن محصولات کشاورزی در سطح استان این بخش باید مورد توجه باشد.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: در بخش زنجیره تولید در تولید و عرضه محصولات غذایی مشکلاتی برای سموم غذایی وجود داشت که مقرر شد این مسئله در شورای سلامت بررسی شود تا برای واحدهای فاقد نظارت پیگیری های کافی انجام شود و تا پایان برنامه ششم توسعه شاهد کاهش سموم در صنایع غذایی باشیم.
 
ترکی با اشاره به استانداردسازی واحدهای فعال در کاهش مصرف انرژی تصریح کرد: این نظارت از منازل خانگی در استان تهران آغاز شده است و براساس گزارش های اعلام شده حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد مصرف انرژی در منازل مورد بازبینی قرار گرفته و استانداردسازی شده است و این طرح تا پایان سال ۹۸ در کل استان تهران سراسری خواهد شد.
 
وی ادامه داد: برای استانداردسازی قطعات خودرو مقرر شده است اداره کل استاندارد با مجموعه قطعه سازان استان تفاهم نامه ای داشته باشد تا قطعات تولیدی با تاییدیه استاندارد وارد بازار شود .در این بخش استانداردسازی پله های برقی و آسانسورهای مراکز درون شهری نیز در دستور کار است.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به موضوع هتلینگ اماکن گردشگری در استان تهران و اسکان و استقرار مسافران نیز اشاره کرد و گفت: هتلینگ در استان تهران آغاز شده است و با هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می گیرد.
 
ترکی از تفاهم نامه ای با شهرداری خبر داد که براساس آن ۴۵۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه برای ایجاد هتل آپارتمان در دست اجرا است و افزود: موضوع پایانه صادرات محصولات صنایع دستی نیز به شکل منطقه ای توسط گردشگری با تخصیص زمین از سوی شهرداری و یا منابع طبیعی در حال انجام است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز