با حضور اعضای شورای شهر و مسئولان شهرداری تهران:

آ‌یین افتتاحیه طرح موزه و دانش‌آموز برگزار شد

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۱۰:۵۹:۰۸
کد خبر: ۷۸۶۴۵۴
آ‌یین افتتاحیه طرح موزه و دانش‌آموز برگزار شد
شجاع پوریان در مراسم افتتاحیه طرحموزه دانش آموز با بیان اینکه ما متولی فرهنگ عمومی شهر هستیم گفت: ارتقای فرهنگ حقوق شهروندی، احترام و تکریم شهروندان اعم از سالمندان، زنان، کودکان و ...، توجه به اخلاق شهروندی، بهبود فرهنگ رانندگی و ترافیک در حیطه وظایف های ماست

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، ولی‌الله شجاع‌پوریان در آ‌یین افتتاحیه طرح موزه و دانش‌آموز با اشاره به ظرفیت های عظیم میراث فرهنگی و گردشگری و اتخاذ نگاه و رویکرد تخصصی به این حوزه اظهار داشت: در کلانشهر تهران پتانسیل های بسیاری در حوزه گردشگری نهفته است که باید با برنامه ریزی از آن بهره برداری کنیم.

وی ایران را جزو 10 کشور برتر به لحاظ دارابودن میراث فرهنگی دانست و افزود: باید ضمن بهره گیری از تجربه کشورهای موفق در زمینه رونق گردشگری، ظرفیت های میراث فرهنگی، تاریخی و گردشگری مناطق را به تفکیک شناسایی و این پتانسیل بالقوه را فعال کنیم.

شجاع پوریان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در معاونت اجتماعی به وظایف اصلی خود بازگردیم، گفت: باید تمامی آحاد جامعه را از جمله سالمندان، جوانان، زنان، کودکان، دانش آموزان و ...تحت پوشش قرار داده و برای آنها فعالیت کنیم.

وی با نقد رویکرد گذشتگان گفت: عمده فعالیت معاونت اجتماعی شهرداری در گذشته بیشتر به برگزاری مراسم و مناسک اختصاص می یافت در حالیکه این اقدام را سایر نهادها نیز می‌توانستند انجام دهند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با بیان اینکه ما متولی فرهنگ عمومی شهر هستیم افزود: ارتقای فرهنگ حقوق شهروندی، احترام و تکریم شهروندان اعم از سالمندان، زنان، کودکان و ...، توجه به اخلاق شهروندی، بهبود فرهنگ رانندگی و ترافیک در حیطه وظایف های ماست که باید ماموریت های اصلی خود را پر رنگ و اجرا کنیم.

وی گفت: بناداریم در دوره جدید، میراث فرهنگی را به مردم بشناسانیم و با هم افزایی نهادها و دستگاه های متولی در این بخش فعالیت داشته باشیم.

شجاع‌پوریان با تقدیر از حمایت شورای شهر، افزود: پیوند بین معاونت اجتماعی و متخصصان و نخبگان نیز از دیگر رویکردهایی است که دنبال کرده ایم و در شورای های راهبردی حوزه های مختلف فرهنگی اجتماعی از توانمندی فرهیختگان استفاده می کنیم.

خلیل آبادی: در حوزه فعالیت موزه‌ها به روز نیستیم

حسن خلیل‌آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه چند اشکال در فعالیت موزه‌ها داریم، گفت: در حوزه فعالیت موزه‌ها به روز نیستیم. چند اشکال اساسی در فعالیت موزه‌ها وجود دارد البته قدرناشناس نیستیم اما تأکید می‌کنم در حوزه فعالیت موزه‌ها به روز نیستیم.

وی با بیان اینکه امروز دانش‌آموزان ما تنها برای آمدن به موزه به این موضوع دلشان خوش است که از مدرسه بیرون می‌آیند، گفت: هیچ برنامه سازی در حوزه تاریخ برای آشنا سازی نوجوانان و جوانان با میراث تاریخی و فرهنگی ما صورت نگرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: اشکال سیستم‌ها این است که در قبال تغییر مقاومت می‌کند، دانش‌آموزان ما باید با آثار تاریخی آشنا باشند.

خلیل‌آبادی گفت: امروزه مردم ما به گرجستان و ترکیه می‌روند پول و دلار در آنجا هزینه می‌کنند، آنها را بر سر قبر یک شاعر می‌‌ برند و توضیح می‌دهند. این در حالی است که آثار تاریخی با قدمت 8 هزارساله در چند صد متری محل سکونت دانش آموزان شهر ری وجود دارد اما از آن مطلع نیستند. در همین امامزاده عبدالله در شهرری مزار مفاخر بزرگی وجود دارد اما کسی از آن خبردار نیست.

وی خاطرنشان کرد: در شورای شهر رویکرد ما فرهنگ‌محوری است و بناداریم بر اساس نیازهای روز انسان در طراز هزاره سوم برنامه ریزی کنیم که مشارکت و همکاری همگان را می طلبد.

اجرای طرح های فرهنگی با دانش آموزان موفقیت آمیز است

مهدی سیف رئیس ستاد گردشگری در این مراسم، گفت: طرح موزه و دانش‌آموز فلسفه ساده ولی اثرگذاری عمیق دارد. باید در این زمینه دانش‌آموزان را با میراث شهر آشنا کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح موزه و دانش‌آموز در تهران گفت: بر اساس این طرح 2 هزار دانش‌آموز تهرانی از موزه‌ها به ویژه موزه ملی بازدید می‌کنند. ستاد گردشگری شهرداری تهران در راستای احیا و حفظ فرهنگ و تاریخ کشور و شهر و همچنین توسعه پایدار گردشگری شهری در تهران در جهت ارتقای آگاهی شهروندان نسبت به تاریخ و فرهنگ شهر خود اجرای طرح موزه و دانش‌آموز را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه دوم، مدارس مناطق 22‌گانه شهر تهران با هماهنگی آموزش و پرورش روزهای شنبه و سه‌شنبه در ماه‌های آذر و بهمن در این تورها شرکت می‌کنند.

سیف با بیان اینکه اگر موضوعی را با دانش‌آموزان در میان بگذاریم آنها می‌توانند موضوع را با خانواده‌هایشان مطرح کنند، گفت: اجرای طرح های فرهنگی با همراهی دانش آموزان موفقیت آمیز است.

در آیین افتتاحیه طرح موزه و دانش‌آموز،دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران،محمد حقانی، فریدون عموزاده خلیلی و بهروز نادری نسب مشاوران معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ،مرتضی توکلی مدیر کل آموزش های شهروندی، سید ابوالحسن ریاضی مدیر کل دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی ،معاونین حضور داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز