رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران اظهار کرد:

نام دانشجو و برداشت از آن در ایران تداعی کننده انقلاب و دگرگونی فکری است

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۱۶:۲۶:۳۳
کد خبر: ۷۸۶۷۱۸
نام دانشجو و برداشت از آن در ایران تداعی کننده انقلاب و دگرگونی فکری است
مهدی فتح اله گفت: واژه ی دانشجو و برداشت از آن بویژه در ایران تداعی کننده انقلاب و دگرگونی فکری است دانشجویی یک مقطع نیست دانشجویی تنها عنوانی برای ورود به طبقه اجتماعی نیست دانشجویی زمان برنیست بلکه دانشجویی یک مکتب است یک الگوی فکری و اعتقادی محکم و استواراست.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، دکتر مهدی فتح اله در ویژه برنامه روز دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ضمن عرض خیر مقدم و قدردانی اظهارکرد :  مفتخرم به نمایندگی از جمع همکارانم در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر مراکز آموزش عالی این شهرستان سرافرازقدس سالروز 16 آذر ماه روز دانشجو را در خدمت و محضر شما نمازگزاران گرامی باشم

 

وی اشاره کرد: تظاهرات دانشجویان دانشگاه تهران به عنوان اعتراض به سفر معاون رییس جمهور آمریکا از روز 14 آذر آغاز شد ودر گرماگرم غارت سرمایه های ملی ، فرهنگی ، مادی و مذهبی از سوی آمریکایان چه کسانی جز فرزندان فرهیخته ی ایران می توانستند این آگاهی را به ملت خود اعلام نمایند ؟ و با چه قیتی؟

 

بی شک خون فرزندان وطن بالاترین قیمتی بود که هیچگاه دانشگاهیان میهن عزیزمان در عرصه انقلاب اسلامی ،در عرصه ی جنگ تحمیلی ، در دوران دفاع از حرم و حریم ولایت و امامت از پرداخت آن کوتاهی نکردند.

وی یاد آدورشد: دو روز بعد از وقایع  آذرماه  معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران آمد و در همان دانشگاهی که هنوز به خون دانشجویان آغشته بود دکترای افتخاری حقوق دریافت کرد از آن پس  شانزدهم آذر ماه به معیار ارزیابی بالاترین میزان نفرت از حکومت استبداد تبدیل شد و به عنوان روز مقاومت و ایستادگی در این سرزمین در برابر استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این کشور به نام دانشجو به یادگار ثبت شد.

مهدی فتح اله اشاره کرد: واژه ی دانشجو و برداشت از آن بویژه در ایران تداعی کننده انقلاب و دگرگونی فکری است دانشجویی یک مقطع نیست دانشجویی تنها عنوانی برای ورود به طبقه اجتماعی نیست دانشجویی زمان برنیست بلکه دانشجویی یک مکتب است یک الگوی فکری و اعتقادی محکم و استواراست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران افزود: هنگامی که به نام دانشجوی شهید می رسیم این یقین در ما پدید می آید که پذیرش شهادت و اقدام به جهادی که بدان منتهی شده از سر آگاهی و اراده ی قلبی بوده است.

فتح اله گفت: همه دانشجویان شهید که در شمار سرآمدان ایمان و ایثار آگاهانه بوده اند ستارگان درخشان که جویای حقیقت هستند وما می توانیم راه خویش را با شهدا دانشجو بیابیم.

وی تصریح کرد: دانشجوی مسئول و متعهد در نظام اسلامی  به کسی گفته می شود که به درجه ی والایی از بینش و درک و دانش در عرصه های مختلف علمی اعتقادی ارزش و سیاسی دست پیدا کرده باشد و در قبال سرنوشت خویش و جامعه و مسائل پیرامونی خود حساسیت لازم را داشته باشد.

او خاطر نشان شد: حضور فعال دانشجو در عرصه های مختلف اجتماع بدین معناست که یک دانشجوی متعهد تنها نباید در محور مسائل فردی و شخصی خود متمرکز باشد و از رویدادهای جامه غفلت کند و نسبت به آن بی تفاوت باشد بلکه باید با اصول و مبانی منطقی و معقول به تحلیل حوادث و رویدادهای داخلی و خارجی بپردازد و مبانی منطقی و معقول هرکدام از این رویدادها را خوب تحلیل و آسیب شناسی کند.

این مقام مسئول در بخش دوم صحبتهای خود گفت: امروز مفتخریم با بیش از 100رشته تخصصی در مقاطع مختلف کاردانی تا دکترا در خدمت اعتلای علم و دانش و آگاهی باشیم در مجموعه این شهرستان که امکانات خوب و زیر ساخت های علمی، آموزشی و پژوهشی می تواند دست مایه ی کمک به توسعه ی علم و اقتدار آفرینی در عرصه جنگ نرم باشد بحول و قوی الهی پرچمدار و مهد تمدن علم و فرهنگ درمنطقه باشیم  

 

 

حجت السلام والمسلمین حاج رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس:

روز دانشجو روز استکبار ستیزی و روز مقاومت و بیداری است

در ادامه مراسم با شکوه نماز جمعه شهرستان قدس که با حضور جمع کثیری از دانشجویان ودانشگاهیان برگزار شد امام جمعه شهرستان قدس ابتدا به شرح تاریخچه ای از وقایع روز دانشجو پرداخته واظهار کرد: امروز در تاریخ و تقویم ما  16 آذر روز بسیار مهم و دارای مناسبت حساسی است. و این روز را به پیشگاه دانشجویان و دانشگاهیان عزیز تبریک عرض می کنم و از فعالیت های دانشگاهیان عزیز تشکر می نمایم.

وی گفت: بعد از کودتای 28 مرداد سال 32 آمریکایی ها کودتا کردند و دولت ملی و مردمی دولت مصدق را از بین بردند و رضا خان را به صحنه قدرت برگرداندند و بعد از کودتا معاون رییس جمهور آمریکا که قصد سفر به تهران را داشت تا از نتایج این کودتا از نزدیک با خبر شود و حکومت رضا خان را تثبیت کند.به تهران دعوت شد.

اما دانشجویان آگاه ، بصیر و زمان شناس و دشمن شناس در این روز گفتند اجازه نمی دهیم. کسی که به ملت ما توهین کرده است بیاید و در حضور مردم قدرت نمایی کند. و لذا دانشجویان به صحنه آمدند و در روز 16 آذر 3 دانشجوی عزیز در تهران به شهادت رسیدند. بنابراین روز دانشجو در واقع روز استکبار ستیزی و روز مقاومت و بیداری است.

وی تصریح کرد:16 آذر معرف دانشجوی ضد سلطه آمریکاست و روز انقلابی و ضد استکباری و ضد استبدادی است.  انتظاری هم که امروز از دانشجو داریم آرمان گرا، مطالبه گر باشد. آرمان او انقلابی گری او باشد آرمان او اسلامی سازی کشور و بدنبال آن ایجاد تمدن اسلامی در دنیا باشد.

 

رجوکار تصریح کرد: مطالبه ی دانشجو هم امروز باید عدالت خواهی باشد و باید از همه مطالبه کند. مطالبه ی منطقی و معقول و مطالبه ی عدالت خواهی امروز لازم است.

وی فزود: بهتر است در کنار درس خواندن دانشجوی ما بصیرت لازم را داشته باشد و طعمه ی دشمن قرار نگیرد و دشمن نتواند برای اجرای اهداف شوم خود در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی از دانشجو سو استفاده کند و این موضوع رسالت دانشگاهیان و متولیان این امر را سنگین می کند.

این مراسم با اقامه نماز جمعه ونماز عصر جمعه و نثار فاتحه به یاد شهدای دانشجو به پایان رسید.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز