آیت الله محمدی ری شهری:

یکی از مهمترین دلایل پیروزی انقلاب اسلامی اعتماد مردم به روحانیت است، باید مراقب و حافظ این اعتماد باشیم

۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۱۳:۱۲:۱۹
کد خبر: ۷۸۷۰۴۶
یکی از مهمترین دلایل پیروزی انقلاب اسلامی اعتماد مردم به روحانیت است، باید مراقب و حافظ این اعتماد باشیم
به مناسبت گرامیداشت هفته ولادت حضرت عبدالعظیم(ع)، جمعی از روحانیون و علماء شهرستان ری، مداحان و مجریان با تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ در این جلسه تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) ضمن عرض خوش آمدگویی به همه خدمتگزاران سنگر روحانیت، قرآن و اهل بیت(ع) و تبریک هفته بزرگداشت حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: بی تردید یکی از مهمترین دلایل پیروزی انقلاب اسلامی اعتماد مردم به روحانیت بود و دشمن نیز این رمز و راز را متوجه و یکی از اهداف مهم خود را مقابله و مبارزه با روحانیت قرار داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: دشمن در گذشته نهایت تخریب و توطئه ای که می توانست علیه روحانیت انجام دهد، ساختن شعار و راه انداختن حرف های بی اساس بین مردم بود، چون در آن زمان دستگاه ها و ابزارهای تبلیغاتی مثل امروز وجود نداشت، اما اکنون در شبکه های اجتماعی متأسفانه سیل تهمت های مختلف، دروغ و شایعه علیه روحانیت به حالت خصمانه وجود دارد و دلیل این هجمه ها این است که این افراد از روحانیت ضربه خورده اند و می دانند اگر بخواهند روحانیت را از بین ببرند تنها راه آن ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت است.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث بیان داشت: ممکن است بعضی ضعف ها باشد که هست، اما این رفتار دشمن روشی حساب شده است، این ها برای ضربه زدن به نظام به روحانیت صدمه وارد می کنند و با روش های مختلف عملیات روانی بر علیه روحانیت در میان مردم پایه ریزی می کنند.

آیت الله محمدی ری شهری ادامه داد: هر خدمتگزاری در هر نقطه ای از کشور باید به گونه ای عمل کند که موجب شادی دشمن نشود و در جهت خواست دشمن حرکت نکند و با عملکرد خود فاصله ای میان مردم و خصوصا نسل جوان ایجاد نکند و همچنین مردمی بودن و ارتباط موثر با مردم و نفوذ در دل های مردم در این مسیر دارای اهمیت ویژه ای است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: البته یکی از انحرافات در این مسأله، نفوذ در دل های مردم و راضی ساختن مردم به قیمت نارضایتی خداست که باید از این مسئله به خدا پناه برد و کسانی که بدون علم مسائل را مطرح می کنند و با طرح مسائل بی پایه در سخنرانی ها و مداحی ها و شعرهایشان خواست مردم را بر خواست خدا ترجیح می دهند، دچار این انحراف اساسی می شوند.

آیت الله محمدی ری شهری گفت: در روایت است اگر کسی دنبال رضایت و خوشنودی مردم باشد و رضایت الهی برایش مهم نباشد، خداوند امر را به خودش واگذار می کند و در نهایت آن هایی که از او تمجید کرده اند، او را مذمت می کنند و اگر عکس این مطلب انجام شد، خداوند بین او و مردم را اصلاح می کند و او را روزی می رساند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در پایان اظهار داشت: انسان باید هر رفتارش برای کسب رضای خداوند باشد زیرا اگر انسان تقوا پیشه کند، خداوند برای او گشایش ایجاد خواهد کرد و از راهی که نمی داند، به او روزی می دهد، پس همه ما باید تلاش کنیم که رابطه ما با خدای متعال بیشتر و تلاش ما برای کسب رضای الهی و تحکیم بنیان های نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشتر شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز