شهردار منطقه ۲۰:

فضای پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) کانون هویت بخش و محرک توسعه اقتصادی ری است

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۱۵:۱۹:۴۸
کد خبر: ۷۸۸۱۱۳
فضای پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) کانون هویت بخش و محرک توسعه اقتصادی ری است
شهردار منطقه 20 در مراسم جشن عیدانه سیدالکریم با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری«ری قبله تهران است» گفت: امروز یکی از مشکلاتی که در جامعه جهانی مطرح است ، بحث هویت شهری و هویت مند شدن مکانها است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ فرهاد افشار با بیان این مطلب افزود : مدیران شهری با توجه به مسئله جهانی شدن در دنیا ، آیتم های تشخص را برای هر مکان تعریف می کنند تا هر مکان متمایز از سایر مکانها شود و ری به واسطه بزرگانی که در آن مدفون هستند و در راس آن حضرت عبدالعظیم (ع) از موقعیت ویژه ای برخوردار است.

افشار با اشاره به اینکه به واسطه حضرت عبدالعظیم (ع) شخصیت های بزرگی از جمله شیخ صدوق ،شیخ کلینی و ... در راستای حفظ و صیانت از دین در ری حضور یافتند گفت: یکی از چالشهای بزرگی که دین را به انحراف کشاند احادیث تقلبی بود که به سرعت رواج یافت و به واسطه تلاش همین بزرگان و تالیف کتبی از جمله کتب اربعه شیعه، این مسیر تصحیح شد.

وی تدوین برنامه های شهرداری منطقه 20 را در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین اعتلای فضای فرهنگی ری برشمرد و گفت: یکی از اهداف استراتژیک مجموعه شهرداری این منطقه مسائل اقتصادی ری است و با توجه به حدیث نقل از معصوم که «اقتصاد پایه اخلاق و رفتار اسلامی است» تصمیم گرفته ایم شرایطی را ایجاد کنیم که با رونق اقتصادی ری ، رفتار مردم در قالب محاسن اخلاقی قابل رویت شود.

وی ادامه داد: در این راستا نیاز بود پتانسیل های ری شناسائی شود تا بر اساس آن، این فضای اقتصادی برای افراد خارج از ری به عنوان فرصت سرمایه گذاری بروز داده شود و به شهروندان داخل ری نیز شناسانده شود.

افشار  با بیان اینکه سه نقطه موضعی که بیشترین تاثیر را در اقتصاد ری داشتند و به عنوان موتور محرک ری بودند تعریف شد گفت: مهمترین کانونی که علاوه بر هویت بخشی منجر به توسعه اقتصادی ری می شود، فضای پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) است.

وی افزود: این مکان مقدس به واسطه شخصیت های بزرگ مدفون علاوه بر اینکه بر ابعاد معنوی زائرین تاثیر به سزایی دارد به عنوان موتور محرک ری می تواند مورد توجه قرار گیرد و امید داریم با سرعتی که حوزه معاونت شهرسازی شهرداری تهران برای تدوین طرحهای شهری با حوزه توسعه مدیریت شهری منطقه همکاری دارد بتوانیم در کوتاه ترین زمان رونق اقتصادی که به نوعی زمینه ساز حرکت به سمت تعالی اخلاق برای مردم است را فراهم کنیم.

شهردار منطقه 20 در خاتمه گفت: امیدواریم به برکت وجود حضرت عبدالعظیم (ع) و سایر بزرگان در ری شاهد بروز صفات اخلاقی که خود جاذبه حضور مردم را فراهم می کند باشیم و ریی در سنوات آتی به عنوان یکی از مقاصد گردشگری زیارتی – سیاحتی ایران قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز