نشست بررسی وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز در استان با محوریت شهرستان ملارد برگزار شد

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۱۰:۴۲:۴۹
کد خبر: ۷۸۸۳۷۹
نشست بررسی وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز در استان با محوریت شهرستان ملارد برگزار شد
نشست ساماندهی و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز با حضور تواهن معاون امور عمرانی استانداری تهران، خراسانی مدیرکل دفترفنی و عمرانی،پرندوار مدیرکل امور روستایی استانداری، ستایشی معاون دادگستری استان تهران،فرماندار ملارد و جمعی از شهرداران و اعضای ستاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ در ابتدای نشست خراسانی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در استان تهران گفت: روزانه اقدام تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح استان تهران را شاهد هستیم و در همه شهرستان ها با همراهی عوامل قضایی و دستگاه های مسئول اقدامات برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در حال انجام است.

در ادامه موضوع بررسی روند ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان ملارد در دستور کار قرار گرفت؛براساس گزارش ارائه شده در کلیپ پخش شده در نشست؛ تغییر کاربری اراضی باغی و کشاورزی در شهرستان ملارد و تبدیل آن به اماکن تجاری و تفریحی یکی از مهمترین عوامل ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان است.

تواهن معاون امور عمرانی استانداری تهران نیز در ادامه بر لزوم کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز و مقابله با ورود به ساخت و ساز در حریم های غیرقانونی به ویژه در روستاها توسط فرمانداران و بخشداران تاکید کرد.

توکلی کجانی فرماندار ملارد با اشاره به اینکه حدود ۵۰ هکتار تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان ملارد انجام شده است گفت: این اقدام نسبت به ۱۰ سال گذشته قابل مقایسه نیست.

وی گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در  روستاهای شهرستان ملارد انجام می شود.

ذوالفقاری مدیرکل جهادکشاورزی استان تهران نیز با بیان اینکه بیش از ۵ هزار مورد اخطار به ساخت و سازهای غیرمجاز در استان داده شده است تصریح کرد: از این تعداد ۲۰۰ مورد تخریب شده است و ۱۰ درصد آن در شهرستان ملارد است.

پرندوار،مدیرکل روستایی استانداری تهران نیز با بیان اینکه وظیفه صیانت از حق و حقوق روستاییان به عهده ما است گفت: برخورد ضربتی و قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز باید با پیوست اجتماعی همراه باشد.

وی افزود: جلسات تخصصی در روستاها برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز نیاز است .مشکلات اقتصادی اخیر خیلی از مردم را به سمت روستاها روانه کرده و جمعیت زیادی در روستاها ساکن شده اند.

حجت الاسلام اسلامی،مدیرکل بازرسی استانداری تهران نیز با اشاره به اینکه هر ماه گزارش هایی از ساخت و سازهای غیرمجاز از نهادهای حاکمیتی گزارش می شود گفت: عمده ساخت و سازهای غیرمجاز را در حال حاضر در شهرستان قدس شاهد هستیم.

 

نظر شما