درنشست صمیمی شهردار منطقه ۵ با اصحاب رسانه:

رجبعلی‌ خسروآبادی‌گزارشی از عملکرد ۱۰۰ روزه خود را ارائه داد

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۰۸:۵۰:۲۹
کد خبر: ۷۸۹۵۹۹
رجبعلی‌ خسروآبادی‌گزارشی از عملکرد ۱۰۰ روزه خود را ارائه داد
خسروآبادی‌ با بیان اینکه در حال حاضر 10 درصد از جمعیت شهر تهران ساکن منطقه 5 است، گفت: ظرفیت بسیار بالایی در منطقه 5 وجود دارد که امیدوارم بتوانیم حجم زیادی از سرمایه‌گذاران را به این منطقه جذب کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛  شهردار منطقه در این نشست ضمن تشکر از حضور اصحاب رسانه در اولین نشست خبری گفت: بزرگترین و عمده ترین مشکل منطقه در حوزه معاونت شهر سازی بود که با ایجاد دفتری جداگانه و تخصصی در واحد معاونت شهری و ارائه راهکار های قانونی توانستیم درصد بالایی از مشکلات مردم در منطقه ۵ حل شود.

وی افزود: در منطقه ۵ حدود ۸۵۰ هزار نفر ساکن هستند و این یعنی ده درصد جمعیت شهر تهران در اینجا ساکن هستند و می توان در زمینه گردشگری و ایجاد امکان تفریحی در حاشیه های پارک کوهسار که 6 هزار هکتار است درآمد های پایداری ایجاد کرد. البته  تنها ۱۰۰۰ هکتار آن در حوزه محدوده شهری است و بقیه در حوزه منابع طبیعی است.

خسرو آبادی همچنین با اشاره به رویکرد جامعه به استفاده از جوانان  گفت: این منطقه نیز از جوانانی که در بخش استارتاپ ها فعالیت میکنند استقبال خواهد کرد تا در بخش مختلف در حوزه نیاز در محلات طرح های جدید ارائه دهند.

شهردار منطقه ۵ تصریح کرد: آنچه که در شهرداری باید شکل گیرد، نگاهی اجتماعی و فرهنگی است و من این نگاه را به سایر دیدگاه‌ها ترجیح می‌دهم، زیرا هر جا که موفقیتی داشتیم، در اقداماتی بوده که پیوست‌های اجتماعی آن را ملاحظه کردیم و هر جا که نداشتیم سرمایه‌گذاری‌ها دچار نقصان شده است.

وی در خصوص حریم منطقه ۵ اظهار داشت :طبق هماهنگی در هفته قبل صورت گرفت  در معیت داداستان  بازدیدی از مناطق داشتیم که هم حریم روستا است و حریم شهر بود و تصمیم بر آن شد همه چیز در راستای قانونی بین شهرداری  دهیاری تفهیم کار شود. و طبق تصویبه ارائه شد عمل گردد تا مردم استفاده کامل ببرند.

خسروآبادی با بیان اینکه در حوزه فنی و عمرانی برای اسکان کارگران سطحی گرمخانه ایجاد کرده‌ایم، گفت: در زمین‌های منطقه ۵ ساخت و ساز شده و این مقدار در عین اینکه برای ما درآمد داشته و باعث رشد منطقه ۵ شده است، اما از سوی دیگر این موضوع هم وجود دارد که این رشد نمی‌تواند مانند گذشته باشد، لذا اگر از طریق گردشگری ایجاد درآمد نکنیم، در سال‌های بعد مشکل درآمدی خواهیم داشت.

شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه نیازمندی‌های بودجه سال ۹۸ را بر اساس محلات تنظیم کردیم، تصریح کرد: در این مدل بودجه محلات با امضای شورایاری‌های محلات بسته می‌شود و علت این است که ما می‌خواهیم منابع را در جایی که مردم می‌خواهند خرج کنیم.

 

نظر شما