فرماندار ری ؛

جامعه ای که روحیه پژوهش و پژوهشگری نداشته باشد رو به افول است

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۰۹:۰۷:۰۰
کد خبر: ۷۸۹۶۰۹
جامعه ای که روحیه پژوهش و پژوهشگری نداشته باشد رو به افول است
همایش بزرگداشت روز پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر ری روز دوشنبه در کانون فرهنگی سمیه شهرری با حضور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و معاون پژوهش اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ هدایت اله جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری در این همایش با بیان اینکه پژوهش راه ورود به توسعه و رفاه اجتماعی را هموار می کند، اظهار داشت: جامعه ای که روحیه پژوهش و پژوهشگری نداشته باشد رو به افول است.

هدایت الله جمالی پور افزود: در جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۷۰ تاکنون نسبت به مقوله پژوهش توجه ویژه ای شده و معاونت هایی در این زمینه ایجاد شده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: امروزه کشورهایی که مسیر توسعه و صنعت را طی کرده اند پژوهش را به عنوان یک موضوع مهم در دستور کار خود قرار داده اند.

معاون استاندار تهران ادامه داد: امروزه در دنیا به ازای یک میلیون نفر جمعیت، ۲ هزار و ۵۰۰ پژوهشگر و در کشورهای توسعه یافته به ازای یک میلیون نفر، هزار پژوهشگر وجود دارد که این رقم نشانگر فاصله کشور ما با دنیا در حوزه پژوهش است.

وی افزود: متاسفانه امروزه نظام آموزشی و دانشگاه ها، پژوهش محور نیستند و زمانی که دانشجویان فارغ التحصیل می شوند برای جامعه موثر نیستند.

فرماندار ویژه شهرستان ری اظهار داشت: متاسفانه سرانه مطالعه در کشور نسبت کشورهای دیگر اندک است و همه با ورود به فضای مجازی خود را از مطالعه بی نیاز می دانند که باید در این مورد بررسی بیشتری انجام شود.

در پایان این همایش از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش استان تهران تجلیل و تقدیر شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز