حضور بانوان در مجامع بین المللی را جدی تر بگیریم/ بانوان باید اعتماد حاکمیت را جلب کنند

۱۳۹۷/۱۰/۰۳ - ۱۵:۳۱:۴۵
کد خبر: ۷۹۱۸۵۴
حضور بانوان در مجامع بین المللی را جدی تر بگیریم/ بانوان باید اعتماد حاکمیت را جلب کنند
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت: در بخش دولتی و حاکمیتی باید اجازه حضور زنان در مجامع بین‌المللی داده شود تا شاهد تغییر نگرش‌های جهانی نسبت به ایران باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران،ثریا شارقی صبح امروز(دوشنبه سوم دی ماه) در کارگاه آموزشی تشکل‌های اجتماعی زنان به عنوان برنامه‌ای که معاونت امور زنان و خانواده در سطح کشور برگزار می‌کند اظهار داشت: استان تهران به سبب شرایط خاص و وجود تشکل‌های بسیار کار را به تنهایی پیش می‌برد در حالی که استان‌های دیگر با مشارکت یکدیگر این اقدام را انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: زمانی کمیت تشکل‌ها مهم بود اما امروز باید به کیفیت، مهارت و توانمندی تشکل‌ها نیز توجه شود در همین راستا کارگاه پروژه‌نویسی برای تشکل‌های شهرستان‌های استان تهران ماه آینده به مدت ۳ روز برای شهر تهران برگزار می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار تهران در ادامه افزود: موضوعی که اکنون با بی‌مهری روبه‌رو می‌شود عدم توجه به حضور زنان در مجامع بین‌المللی است که خیلی جدی گرفته نمی‌شود در صورتی که در زمان فعلی ابزار تغییر و اثبات حقانیت ملت‌ها گفتمان است، اکنون بسیاری از بانوان کرسی و مقام مشورتی در مجامع دارند اما در بخشی از حاکمیت از آن‌ها استفاده نمی‌شود.

شارقی با بیان اینکه اگر تریبون‌ها را خالی کنیم قطعاً دیگران نیز وارد می‌شوند گفت: در بخش دولتی و حاکمیتی باید اجازه حضور زنان در مجامع بین‌المللی داده شود تا شاهد تغییر نگرش‌های جهانی نسبت به ایران باشیم.

وی ادامه داد: اگر فرصت به نهادهای مدنی داده شود قطعاً می‌توانند کرسی‌های بین‌المللی را کسب کنند در مجامع بین‌المللی در صورت برابری مردان و زنان توانمندی، اولویت با بانوان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: بانوان باید اعتماد حاکمیت را جلب کنند و مطالبه‌گری داشته باشند و از سوی دیگر از حاکمیت هم بخواهند که به بانوان توجه بیشتری داشته باشد تا حضور پررنگ زنان در مجامع بین‌المللی محقق شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز