حسن‌بیگی:

حدود ۲۴۲ هزار نفر در استان تهران بیسواد هستند

۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۰۷:۱۱:۵۸
کد خبر: ۷۹۱۹۶۷
حدود ۲۴۲ هزار نفر در استان تهران بیسواد هستند
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: بالغ بر ۲۴۲ هزارنفر در استان تهران بیسواد هستند و باید راهکارهایی به منظور آموزش و دسترسی به این شهروندان مهیا شود.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ شکراله حسن‌بیگی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران در آئین نکوداشت و تقدیر از فعالین حوزه نهضت سوادآموزی که در تالار فرهنگ آموزش و پرورش تهران برگزار شد، ضمن اشاره به لزوم اهتمام در حوزه کاهش نرخ بیسوادی در جامعه، اظهار داشت: اگر بخواهیم از شمار بیسوادان در جامعه کم کنیم، در شرایط کنونی، باید همه دستگاه‌های مرتبط یا حتی غیر دخیل در حوزه آموزش به کمک آموزش و پرورش آمده و هم افزایی لازم را در این باره به کار بگیرند.

وی افزود: اصحاب هنر، از آحاد فعال و موثر جامعه هستند که می‎‌توانند با زبان هنر، طنز و تولید محتوا، افراد بیسواد جامعه را در راستای حضور در برنامه‌های نهضت سوادآموزی ترغیب کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران در ادامه ضمن اشاره به برخی مشکلات در حوزه شناسایی و دسترسی به آمار دقیق بیسوادان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در بحث آمار بیسوادان وجود دارد، عدم دسترسی به این افراد جهت توانمندسازی و دانش افزایی آن‌ها است. با این حال بالغ بر ۲۴۲ هزارنفر در استان تهران بیسواد هستند و باید راهکارهایی به منظور آموزش و دسترسی به این شهروندان مهیا شود.

حسن‌بیگی تصریح کرد: آموزه‌های دینی ما نیز همواره انسان را به کسب علم و دانش دعوت کرده و حتی معجزه پیامبر مکرم اسلام(ص) نیز کتاب بوده است.

وی همچنین با اشاره به شانیت و جایگاه ایرانیان در راستای تحصیل علم و دانش از دیرباز عنوان داشت: ما ایرانی هستیم و ایرانیان از دوران قبل از اسلام نیز در حوزه کسب علم و دانش پیش‌قدم و پیش‌رو بوده‌اند. همان‌گونه که پیامبر اسلام(ص) نیز درباره توجه ایرانیان به جایگاه علم و دانش، اشاره داشته‌اند که اگر علم در ثریا هم باشد، مردانی از پارس بدان دست خواهند یافت.

گفتنی است که در این مراسم فرمانداران شهرستان‌های تهران، شهریار، قرچک ، پاکدشت ، ملارد و همچنین تعدادی از مدیران مناطق آموزش و پرورش در حوزه فعالیت‌های درخور در راستای ارتقای سطح سوادآموزی تقدیر شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز