شهردار منطقه ۲۰ :

آزمون استعدادیابی زمینه ساز شایسته سالاری است

۱۳۹۷/۱۰/۰۹ - ۰۸:۲۷:۰۶
کد خبر: ۷۹۳۸۱۴
آزمون استعدادیابی زمینه ساز شایسته سالاری است
شهردار منطقه 20 با حضور در جلسه آزمون استعداد یابی تکمیل بانک اطلاعاتی مدیران شهرداری منطقه 20 گفت: در این منطقه به دنبال آن هستیم که مدیریت منابع انسانی نقش اثربخش در دستیابی به اهداف سازمانی داشته باشد.

به گزارش  خبرگزاری برنا از تهران؛ فرهاد افشار با اشاره به اینکه مولفه های مدیریت منابع انسانی شامل 14 سرفصل و یکی از مباحث آن استعدادیابی و جانشین پروری است افزود: با توجه به نبود استراتژی جذب، سابقه ای از توانمندی فردی پرسنل این منطقه وجود نداشت بنابراین به منظور استعدادیابی اولیه و توانمندسازی افراد ، با ارزیابی نتایج این آزمون بر اساس ویژگیهای فردی و مهارتهای اداراکی،از پتانسیل نیروی انسانی که در طول زمان صاحب تجربه می شوند استفاده خواهد شد .

افشار با اشاره به اینکه با اعلام فراخوان، آزمون استعدادیابی براساس استانداردها برگزار شد افزود:  در گام اول فرایند استعدادیابی، افرادی که در حد متوسط به بالا هستند شناسایی و در ادامه با برگزاری کانونهای ارزیابی سایر توانمندی افراد احصاء می شود و در نهایت با برگزاری دوره های آموزشی،  افرادی که باعث غنای خزانه مدیریتی  منطقه 20 هستند را شاهد خواهیم بود که  از آنان در مسیر جانشین پروری مدیران استفاده می شود.

وی اظهار امیدواری کرد با برگزاری این آزمون بروز سیستم شایسته سالاری در منطقه 20 ، تسری آن در سایر مناطق و ارتقاء بهره وری سازمان شهرداری تهران و در نتیجه رضایت شهروندان را شاهد باشیم.

روح اله علیخان گرگانی معاون برنامه ریزی و توسعه شهری منطقه 20 گفت: این آزمون با هدف شناسائی برترین های منطقه برای قرار گرفتن در پستهای مدیریتی طراحی شده است..

وی افزود: با توجه به اینکه پرسنل این منطقه در 8 حوزه تخصصی با سنین و تحصیلات متفاوت فعالیت می کنند، امکان برگزاری آزمون تخصصی وجود نداشت بنابراین به منظور برگزاری یک آزمون معتبر و عمومی ،شایستگی هایی از جمله مهارتهای ادارکی- قدرت تفسیر- تجزیه و  تحلیل و استنتاج در نظر گرفته و در نهایت آزمونی بر اساس مهارتهای ادارکی و تحلیلی برگزار شد.

گرگانی با بیان اینکه این آزمون شامل سه بخش بود اظهار داشت : 2 آزمون با 120 سئوال تستی در 100 دقیقه شامل سئوالات استنتاجی و تحلیلی و دو سئوال تشریحی در30 دقیقه پیرامون مقتضیات محیطی منطقه 20 و شهرری طراحی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز