ترکی خبر داد:

رتبه نخست استان تهران در حوزه تولید گل و گیاه صادراتی

۱۳۹۷/۱۰/۰۹ - ۱۵:۵۶:۱۵
کد خبر: ۷۹۴۱۶۲
رتبه نخست استان تهران در حوزه تولید گل و گیاه صادراتی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: در این طرح، تولید بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ گل شاخه بریده داریم که استان تهران رتبه نخست را از حیث میزان تولید در کشور کسب کرده است.

به گزارش خبرگزایر برنا تهران، چهل و هفتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان صبح امروز(یکشنبه) با حضور محسنی بندپی، استاندار، ترکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی ذیربط در محل استانداری تهران تشکیل شد.

 

نعمت اله ترکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های اشتغالزایی در استان، اظهار داشت: ما دو ظرفیت اشتغالزایی در استان تهران داریم. یکی بخش خروجی طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که بالغ بر ۱۱۲هزار شغل در سال ۹۷ در قالب تسهیلاتی که از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ در استان تهران منظور شده، سقف و رقمی در حدود ۳ هزار و سیصد میلیارد تومانی داشته است.

 

وی افزود: در بخش‌هایی مانند صمت، گردشگری، تعاون و کار و هچنین بازآفرینی، ظرفیت‌هایی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی تعریف کرده و خروجی آن، بحث اشتغالزایی را شامل می‌شود.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ادامه داد: در حوزه تولید در اقتصاد مقاومتی، اقدامات جدیدی در حوزه کشاورزی صورت گرفته که یک بخش از آن به بحث پایانه صادراتی گل و گیاه در شهرستان اسلامشهر برمی‌گردد. در این طرح، تولید بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ گل شاخه بریده داریم که استان تهران رتبه نخست را از حیث میزان تولید در کشور کسب کرده است. از بابت توزیع و صادرات این محصولات در ابتدا مشکلاتی وجود داشته که بخش اول حل و فصل آن راه اندازی و بخش دوم طرح نیز تا پایان سال ۹۸ به شکل یک طرح جامع اجرا خواهد شد.

 

ترکی تصریح کرد: در رابطه با پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و جانمایی آن در جنوب استان تهران، اقدامات لازم نیز در دستور کار قرار گرفته است. در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز حدود ۳۰ نقطه به عنوان نقاط طرح‌های گردشگری در دستور کار جانمایی قرار گرفته بود که ۷ نقطه از آن در محدوده شهرستان شمیرانات قرار گرفته است. از این میان هم، ۳ پروژه گردشگری، بوم گردی و توسعه روستایی و همچنین یک پروژه گردشگری در حوزه ورزش و جوانان در محل پیست دیزین آغاز به کار کرده است.

 

وی در پایان نیز عنوان داشت: همچنین مقرر شده تا در جلسات بعدی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، مسئولین و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی به صورت بخشی و تخصصی، گزارشی از عملکرد خود در این حوزه ارائه دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز