توسط کمیته امداد استان تهران انجام شد:

اجرای طرح پیشگیری آسیب‌های اجتماعی برای بیش از ۳۶ هزار مددجوی تحت حمایت

۱۳۹۷/۱۰/۱۱ - ۰۸:۳۴:۴۹
کد خبر: ۷۹۴۷۳۳
کمیته امداد استان تهران در هشت ماه گذشته موفق به اجرای طرح پیشگیری آسیب‌های اجتماعی برای 36 هزار و 772 نفر مددجوی تحت حمایت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، علی کریمی اصل، معان حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه یکی از رویکردهای این نهاد پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه مددجویی است، گفت: واحد مشاوره کمیته امداد استان تهران در هشت ماه گذشته اقداماتی در این حوزه انجام داده است.

وی به اقدامات انجام شده برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه مددجویی اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری 19 نشست تخصصی مشاوران در ادارات کمیته امداد استان تهران با محوریت آسیب‌های اجتماعی سال 1397، تشکیل کارگروه آسیب‌های اجتماعی با حضور نمایندگان ادارات، تشکیل چهار اتاق فکر تخصصی درباره تهیه و تدوین برنامه‌های عملیاتی- اجرایی، شناسایی محله‌های آسب خیز محدوده جغرافیایی هر اداره بر اساس تراکم حجم مددجویی و شناسایی فراوانی آسیب‌های اجتماعی در دو بعد افراد آسیب دیده و در معرض آسیب از مهم‌ترین اقدامات انجام شده است.

رییس دبیر خانه آسیب های اجتماعی کمیته امداد استان  تهران اضافه کرد: احصا و شناسایی خانواده‌های مشمول، نیازسنجی مخاطبین مشمول توسط مشاروان و مددکاران، اجرای طرح پالایش سلامت روان و توانمند سازی روحی و روانی خانوارهای دارای سرپرست زندانی وزنان مطلقه زیر 50 سال، اجرای طرح مشاوره و بازگشت به تحصیل دانش آموزان ترک تحصیلی و برگزاری کلاس‌های آموزشی با سر فصل‌های مختلف برای مددجویان از دیگر اقدامات انجام شده برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه مددجویی بوده است.

کریمی اصل با اشاره به خدمات ارائه شده به زنان سرپرست خانوار بیان کرد: 21 هزار و 514 زن سرپرست خانوار در استان تهران از خدمات مشاوره، درمان، خودکفایی و فرهنگی برای پیشگیری از آسبب های اجتماعی  در هشت ماه گذشته بهره مند شدند.

وی ادامه داد: همچنین به 1553 دانش آموز و دانشجو، 7005 دختر تحت حمایت و 6700 مددجوی دیگر خدماتی برای پیشگیری آسیب‌های اجتماعی ارائه شده است.

کریمی اصل یادآور شد: در هشت ماه گذشته از سال 97 طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای 36 هزار و 772 مددجو انجام شده است که این طرح تا پایان سال نیز ادامه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز