شهردار منطقه ۲۰:

تهیه ۲۰ سند توسعه برای ۲۰ محله جنوب تهران تا پایان سال

۱۳۹۷/۱۰/۱۳ - ۱۳:۵۰:۲۶
کد خبر: ۷۹۵۷۴۳
تهیه ۲۰ سند توسعه برای ۲۰ محله جنوب تهران تا پایان سال
شهردار منطقه 20 از تدوین سند توسعه محلات این منطقه با رویکرد استفاده از ظرفیت مشارکت های مردمی تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ فرهاد افشار در جلسه ای که با حضور مدیران دفاتر تسهیلگری نوسازی بافت فرسوده منطقه 20 برگزار شد، گفت: بر اساس ابلاغ و مصوبه سیاست گذاری شورای اسلامی شهر تهران، برنامه سوم توسعه شهر تهران در سطوح مختلف شهر، منطقه و محله تدوین و اجرا خواهد شد که در این راستا سند توسعه محلات منطقه 20 نیز در دستور کار قرار گرفته است.

افشار با اشاره به اینکه دفاتر نوسازی بافت فرسوده محلات که امروز به عنوان دفاتر تسهیلگری نوسازی بافت فرسوده محلات معرفی می شوند شناخت خوبی از موقعیت های محلی دارند و گزینه مناسبی برای تدوین سند توسعه محلات هستند، افزود: برای تهیه این سند برای 20 محله منطقه، از ظرفیت سرمایه های اجتماعی نظیر مردم محلی، معتمدین و سازمان های اجتماعی از جمله شورایاران استفاده خواهد شد و تا پایان سال آماده اجرا می شود.

وی ادامه داد: افزایش حس تعلق محلی و ارتقاء رضایت مردم از مهمترین پیامدهای بهره گیری از ظرفیت مشارکت مردمی است و از این طریق علاوه بر اینکه امور با سرعت و کیفیت بهتری پیش می روند، احساس هویت محله ای مردم نیز تقویت خواهد شد.

افشار گفت: در بحث تدوین سند توسعه محلات 20 گانه منطقه، دو مولفه احصاء مشکلات و ارائه راهکارهای عملیاتی مطرح است که امیدواریم این روند طبق تقویم زمانی مشخص پیش برود و تا پایان سال این سند آماده اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه 3 دفتر تسهیلگری نوسازی بافت فرسوده، محلات منطقه 20 را پوشش می دهند، افزود: برای سرعت بخشیدن به امور هماهنگی های لازم با سرمایه های اجتماعی و ظرفیت های مردمی محلات انجام می شود تا در کوتاهترین زمان، برنامه ای با کیفیت مناسب تهیه شود.

افشار تسریع تخریب و نوسازی بافت فرسوده منطقه 20 را از دیگر ماموریت های دفاتر توسعه محلات برشمرد و گفت: به زودی با استفاده از این ظرفیت توانمند، سند راهبردی با افق سه ساله برای نوسازی بافت فرسوده تعریف می کنیم و به اجرا درمی آوریم.

شهردار منطقه 20 ابراز امیدواری کرد که با تدوین، تصویب و اجرای سند توسعه محلات 20 گانه منطقه 20 زیست پذیری و شهروندمحوری این منطقه ارتقای چشمگیری پیدا می کند.

جلسه هم اندیشی با موضوع تدوین سند توسعه محلات با حضور شهردار منطقه، معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 20، مشاور شهردار منطقه و مدیران دفاتر تسهیلگری نوسازی بافت فرسوده محلات منطقه 20 در ساختمان مرکزی شهرداری منطقه 20 برگزار شد.

 بر اساس این گزارش تسهیل گری در حقیقت آسان ساختن و سرعت بخشیدن به فرایند یا اتفاقی است که عموما از راه فعالیت ها و یا ساز وکارهای اجتماعی انجام می شود. از این رو، چندی است که در بافت های فرسوده دفاتری با عنوان دفاتر تسهیل گری نوسازی بافت فرسوده ایجاد شده اند،که عمده ترین و اصلی ترین وظیفه آنها برقراری ارتباط با ساکنان بافت های فرسوده، معرفی مشوق ها، تسهیلات و معافیت های موجود و حل مشکلات احتمالی آنها در زمینه های نوسازی بناها و تجمیع ساختمان ها است. این دفاتر می توانند شکاف بین مدیریت کلان و مردم را پر کنند و با تسهیل گری و اطلاع رسانی موفقیت خوبی در زمینه نوسازی بافت فرسوده به دست آورند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز