مدیرکل فنی و عمرانی استانداری تهران ؛

برنامه ریزی برای اتصال مترو فرودگاه امام (ره) تا پرند و احداث ایستگاه واوان در اسلامشهر قوت گرفت

۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۱۱:۱۷:۲۲
کد خبر: ۷۹۷۵۱۷
برنامه ریزی برای اتصال مترو فرودگاه امام (ره) تا پرند و احداث ایستگاه واوان در اسلامشهر قوت گرفت
مدیرکل فنی و عمرانی استانداری تهران گفت: نیاز است با ایجاد شرایطی امکان استفاده کارگران شهرک صنعتی شریف آباد و همچنین جمعیت ساکن در شهر حسن آباد و دسترسی آسان برای مردم رباط کریم به این خط مترو فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ خراسانی، مدیرکل فنی و عمرانی استانداری تهران در حاشیه جلسه برنامه ریزی برای احداث خطوط ریلی و مترو در شهرستان های استان  با بیان اینکه ضرورت دارد از پتانسیل مترو تهران به سمت فرودگاه حضرت امام(ره) استفاده بهینه شود گفت: در حال حاضر زیرساخت ها ایجاد شده،  اما متاسفانه بهره برداری صحیح و در حد انتظار انجام نشده و این در حالی است که روزانه بیش از ۱۲۰۰مسافر در این بخش جابه جامی شوند.

وی افزود: یکی از برنامه ریزی های مهم؛ اتصال خط مترو فرودگاه حضرت امام(ره) تاپرند است که در این زمینه جلسات متعددی با شرکت شهرهای جدید برگزار و اعتباراتی تزریق شده و خوشبختانه روند اجرایی آن آغاز و در حال اجراست.

مدیرکل فنی و عمرانی استانداری تهران با اشاره به برگزاری جلسه ای به منظور استفاده بهینه از خط مترو با ایجاد ایستگاه هایی مثل واوان جهت پوشش جمعیت ساکن در واوان اسلامشهر ،صالحیه و شهرهای پیرامون آن عنوان کرد: نیاز است با ایجاد شرایطی امکان استفاده کارگران شهرک صنعتی شریف آباد و همچنین جمعیت ساکن در شهر حسن آباد و دسترسی آسان برای مردم رباط کریم به این خط مترو فراهم شود.

به گفته خراسانی؛ در این جلسه مقرر شد؛ کارشناسان در مترو تهران در طرح های در دست اقدام بازنگری کنند و در مدت یک هفته شهرداران و فرمانداری ها نقطه نظرات را برای تصمیم گیری اعلام کنند.

وی افزود: در حال حاضر   پروژه خط مترو واوان هشت درصد پیش رفته است و برای راه اندازی ایستگاه مترو واوان تا ۳۵ میلیارد هزینه برآورد شده است.

مدیرکل فنی و عمرانی استانداری تهران با تاکید براینکه راه اندازی قطار حومه ای در استان تهران به منظور کنترل حجم ورودی خودروها به تهران و کاهش آن است گفت: یکی از مشکلات نگاه تک بعدی است .باید در برنامه ریزی ها نظرات همه دستگاه ها را شنیده و نظرات اثرگذار  را  به مرحله اجرا برسانیم و همه جوانب را در افتتاح و احداث مترو با آینده نگری در نظر بگیریم.

خراسانی عنوان کرد: تلاش استانداری تهران این است که دغدغه شهرداری تهران را کاسته و میزان ورود خودرو به شهر تهران را کاهش دهیم  و مطالعات ترافیکی شهر تهران را نباید جدا از مطالعات ترافیکی استان تهران در نظر بگیریم.

 

 

نظر شما