شهردار منطقه ۲۰ :

به دنبال برنامه ریزی برای ارتقاء و توسعه گروه های دوام هستیم

۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۱۱:۳۶:۳۴
کد خبر: ۷۹۷۵۳۱
به دنبال برنامه ریزی برای ارتقاء و  توسعه گروه های دوام هستیم
شهردار منطقه 20 ترغیب و ایجاد انگیزه در شهروندان با هدف توسعه گروه های دوام را مهم برشمرد و گفت: به دنبال راهکارهای عملیاتی مناسب برای توسعه گروه های داوم و بهره مندی بیش از پیش از ظرفیت مشارکت های مردمی هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ فرهاد افشار در بازدید از ستاد پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و دیدار با رئیس این ستاد؛ شکل گیری گروه های دوام در راستای مباحث خود امدادی و دگر امدادی را سیاست گذاری مهمی در مواقع بحرانی دانست و گفت: در حال حاضر 900 نفر از شهروندان منطقه 20 عضو گروه های دوام هستند که به دنبال برنامه ریزی برای ارتقاء وتوسعه این گروه های محلی هستیم.

افشار ارائه راهکارهای مناسب عملیاتی برای ترغیب و ایجاد انگیزه در شهروندان را مهم برشمرد و افزود: مسئولیت پذیری شهروندان بسیار حائز اهمیت است چرا که اولین کسانی که در ساعات اولیه مواقع بحرانی می توانند به بحران زده ها کمک کنند، ساکنین همان محل هستند.

وی گفت: با آگاهی بخشی به شهروندان و ارتقاء حس تعلق آنان به مباحث شهری، هر شهروند می تواند به با حساسیت نسبت به محیط پیرامون خود موجب دستیابی مدیران شهری به اهداف کلان شوند.

افشار با اشاره به اهمیت ارتقاء فرهنگ شهروندی افزود: ایجاد تحول در نحوه آموزش های شهروندی و توجه به نقش مهم شبکه های اجتماعی موجب اثربخشی بیشتر آموزشهای شهروندی به خصوص در مبحث مدیریت بحران خواهد شد.

وی در ادامه گفت: تهیه سند ریسک پذیری محلات به عنوان یکی از دستاوردهای جدید این مجموعه به شمار می آید و امید است زمینه ارتقاء تاب آوری شهر و کاهش  ریسک پذیری محلات را در سطح شهر تهران و در منطقه 20 فراهم کنیم.

افشار با اشاره به اینکه چنانچه به چالشها و خلاءهای موجود توجه نشود آسیب پذیری محلات افزایش می یابد افزود: به منظور دستیابی به نتایج مفیدتر و اثربخشی فعالیتها، حضور مدیران ارشد سازمانها و ادارات در شرایط عادی و اضطراری در جلسات هماهنگی ضروری به نظر می رسد که فراهم شدن این الزام به خصوص در شرایط عادی که بایستی هماهنگی های بین دستگاهی انجام شود نیازمند برنامه ریزی است.

 شهردار منطقه 20 ضمن ابراز خرسندی از حضور در سازمان مدیریت بحران شهر تهران و تقدیر از خدمات این مجموعه گفت: قطعا در سنوات اخیر کارهای زیادی در این مجموعه انجام شده که نوید بخش محیطی برای زندگی ایمن تر شهروندان ساکن شهر تهران است.

 

نظر شما
پرونده ویژه