مرسلپور:

اجازه توقف پروژه های عمرانی اسلامشهر را نمی دهیم

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۱۶:۱۷:۰۷
کد خبر: ۷۹۸۲۲۱
اجازه توقف پروژه های عمرانی اسلامشهر را نمی دهیم
فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: سازوکاری تعریف کردیم تا پروژه های عمرانی و زیربنایی شهرستان متوقف نشوند.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، مسعود مرسلپور در جلسه  کمیته برنامه‌ریزی شهرستان  که با حضور نعمت اله ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران برگزار شد سخن می گفت اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور در شرایطی است که با اقدامات خصمانه آمریکا در زمینه پول و نقدینگی دچار مشکل است می‌توان اوراق قرضه اسلامی با سررسید نهایتاً ۲ ساله در اختیار مدیران شهرستانی قرار داد تا کارهای عمرانی را پیش ببرند.

وی افزود: علی‌رغم مشکلاتی که در تخصیص بودجه به شهرستان اسلامشهر وجود داشت آن طور که باید از سوی برخی دستگاه‌ها اقدامی صورت نگرفته و نیازهای شهرستان اولویت‌بندی نشده است.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با اشاره به بارش سنگین برف در سال گذشته افزود: ۱۳۰ کیلومتر جاده‌های داخلی شهرستان یک هفته با مشکل تردد روبه رو بود و در جاده‌های بزرگراهی تهران- قم، تهران- ساوه و محور فرودگاهی امام خمینی(ره)، حوزه راهداری حتی یک ماشین شن‌ریزی هم نداشت و عمده کار بر دوش شهرداری ها بویژه شهرداری اسلامشهر بود.

مرسلپور تصریح کرد: از رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران درخواست داریم تا با در نظر گرفتن مشکلات بسیاری که در اجرای برخی پروژه‌های ناتمام در اسلامشهر وجود دارد اعتبارات اختصاص یافته به شهرستان را ستاره‌دار کنند تا اعتبارات هرچه سریع‌تر در شهرستان بنشیند و با اولویت‌بندی مشکلات شهرستان را مرتفع سازیم.

وی با اشاره به برخی مشکلات ساختاری در اجرای برنامه‌های توسعه ای شهرستان گفت: برخی مؤلفه‌های بروکراسی اداری اجازه انجام کار را نمی‌دهند و بخشی از اراضی شهرستان واقعاً قابل احیا نیستند اما اجازه تغییر کاربری هم داده نمی‌شود، در صورتی که در زمین‌های مستعد احمدآباد مستوفی در مقابل چشمان بینای همگان باغ تالارهای بسیاری ساخته شده که در عمل مشکل‌آفرین شده و کار را به چالش می‌کشد.

فرماندار اسلامشهر با اشاره به برخی پروژه‌های نیمه‌تمام در اسلامشهر تصریح کرد: اعتباری که برای ‌کلینیک تخصصی درمانی قائمیه در نظر گرفته شده تخصیص پیدا نکرده، اعتباری که به حوزه علمیه شهرستان در نظر گرفته شده از سوی شورای عالی حوزه علمیه به اسلامشهر پرداخت نشده  و تمامی هزینه‌های ساخت این حوزه علمیه به سختی توسط دفتر امام جمعه شهرستان و کمک‌های مردمی تأمین شده است.

مرسلپور با اشاره به اینکه چاه‌های آب سرمایه‌های ملی هستند و نباید بیهوده هدر شوند گفت: آبی که در تصفیه‌خانه اسلامشهر تصفیه می‌شود به لحاظ قیمت بالای وزارت نیرو برای خرید آب هدر می‌رود و به لحاظ قیمت بالا نمی‌توان از آن برای مصارف کشاورزی و فضای سبز شهرداری‌ها استفاده کرد و ناچاراً از سفره‌های آب زیرزمینی مصرف می‌شود.

 

 

نظر شما