استاندار تهران:

استان تهران در برخی شاخص‌ها، دچار عقب‌ماندگی تاریخی است

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۱۲:۳۶:۲۳
کد خبر: ۸۰۰۴۱۸
استان تهران در برخی شاخص‌ها، دچار عقب‌ماندگی تاریخی است
استاندار تهران در شورای آموزش و پرورش شهر تهران گفت: آموزش و پرورش در هر حکومتی از منزلت بالایی برخوردار است که اگر به شکل شایسته به آن نپردازیم دچار خسران بزرگی برای نسل‌های آینده خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، استاندار تهران گفت: علم و دانایی در گذشته به صورت قطره چکانی برای مردم وجود داشت اما امروز به شکل رودخانه ای خروشان جاری است که هر ملتی در سمت و جهت آن قرار نگیرد به جد محروم و متضرر خواهد شد.

وی افزود: سرانه آموزشی استان تهران در مدارس ابتدایی ۳۴ دانش آموز در هر کلاس است که میانگین این سرانه در کشور ۲۴ دانش آموز ثبت شده است. استان تهران در برخی از شاخص‌ها دچار یک عقب ماندگی تاریخی است که باید نسبت به رفع این عقب‌ماندگی تلاش کنیم.

محسنی بندپی ادامه داد: اگر به تاثیر آموزش و پرورش در اجتماع پذیر کردن افراد اعتقاد راسخ داریم باید در گسترش پیش دبستانی ها و مهد های کودک اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه تنها ۱۵ درصد جمعیت واجد شرایط برای ثبت نام در مهدهای کودک در این فضاهای آموزشی ثبت نام می کنند گفت: سن قبل از ۷ سالگی زمان ارزشمندی برای پرورش انسان توسعه یافته است و باید در راستای این اقدامات پرورشی و تربیتی تلاش کنیم.

استاندار تهران با اشاره به اینکه رشد جمعیت در تهران بالاتر از سایر نقاط کشور است  افزود: استان تهران،استانی مهاجرپذیر است و بر این اساس باید در حوزه‌های آموزش و بهداشت اقدامات سریع تری انجام شود.

محسنی بندپی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم تفکیک صف و ستاد در استان اظهار داشت: یکی از مشکلات جدی در استان تهران، بحث تفکیک صف از ستاد بوده که این مسئله، خط قرمز ما است.

وی ادامه داد: در برخی موارد، متاسفانه مدیران کل با چسبندگی به وزارت‌خانه، موارد حیاتی و اهم استان را مغفول می‌گذارند.

به گفته استاندار تهران؛کل اعتبارات تملک و دارایی استان تهران، رشد کمی داشته و متاسفانه ما در این حوزه در رده ۲۷ کشوری قرار داریم. با توجه به هزینه‌های ساخت و ساز و مسئله تورم، این رشد، تاثیر چندانی نخواهد داشت.مدیران استانی باید پیگیر اعتبارات ملی دستگاه‌ها باشند.

منطقه ۲۲ تهران در حوزه فضاهای آموزشی برای مهر ۹۸ مشکلات جدی دارد

محسنی بندپی، گفت: منطقه ۲۲ تهران در بحث فضاهای آموزشی برای مهرماه سال ۹۸ ۲۴ کمبودها و مشکلات جدی است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از افراد در دوره های قبلی تصمیماتی گرفته اند که دود آن به چشم همه دستگاهها و نهادها در استان تهران رفته است که امروز با یک تراکم جمعیت بالا بدون در نظر گرفتن فضاهای آموزشی مواجه هستیم.

به گفته استاندار تهران؛تبصره های ذیل ماده ۱۸ قانون متاسفانه در مجلس هفتم حذف شده و باید تلاش کنیم تا با مشارکت نمایندگان استان تهران و سایر نقاط کشور نسبت به احیای این ماده قانونی اقدامات لازم صورت بگیرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز