باهدف احیا سلامت روحی و نشاط ورزشی از سوی هیات ورزشهای همگانی بومهن برگزارشد:

همایش "ورزش برای همه"در مرکز توانیابی مژده کرشت

۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۰۸:۰۱:۴۲
کد خبر: ۸۰۰۶۹۲
همایش ورزش برای همهدر مرکز توانیابی مژده کرشت

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، با هدف احیا سلامت روحی و نشاط ورزشی همایش فرهنگی ورزشی "ورزش برای همه" در مرکز توانیابی بیماران اعصاب مژده در منطقه کرشت به همت هیات ورزشهای همگانی بومهن با حضور درخشان دارا معاون اداره ورزش و جوانان، سیامک زاهدی نماینده هیات ورزشهای همگانی بومهن، مجید کشاورز معاون ورزشی اداره ورزش، مژگان رحیمی سرپرست هیات انجمنهای ورزشی شهرستان پردیس ، محسن داشخانه محمدرضاتیمورخواه، داودپازوکیان، حامدحنفی از پیشکسوتان و فعالین ورزش شهر بومهن برگزارشد، درخشان دارا اظهار کرد: برگزاری اینگونه همایش های ورزشی که خوشبختانه از سوی هیاتهای ورزشهای همگانی بومهن و پردیس در سطح شهرستان در حال برنامه ریزی و برگزاریست، فرصتی برای شناسایی استعدادهای توانیابان در حوزه ورزش است که در ادامه نیز تلاش می‌شود این افراد برای حضور در مسابقات ویژه اقشار خاص هیات ورزشهای همگانی اماده شوند.

معاون اداره ورزش و جوانان اعتماد به‌نفس، استعدادیابی و هدفمندی بیشتر توانخواهان اعصاب و روان را از جمله پیامدهای اصلی این قبیل رویدادهای ورزشی عنوان کرد و دراین راستا وی بر نقش کلیدی و محوری مجموعه *هیاتهای ورزشهای همگانی*  و دیگر هیاتهای ورزشی در جهت‌دهی ورزش به اینگونه مراکز توانبخشی تاکید کرد.

وی گفت: یکی از برنامه‌های آینده حوزه فرهنگی ورزشی ورزش و جوانان در جریان سازی ورزشی از طریق هیاتهای ورزشی نواخته شدن زنگ ورزش در مراکز توانبخشی است؛ به گونه ای که هر یک از هیاتهای ورزشی برنامه ورزشی را ویژه عزیزان توانیاب مرکز اعصاب و روان پیش بینی و ساعتی از هفته را تحت عنوان زنگ ورزش در مراکز توانیابی اقشار خاص اجرایی نمایند.

دارا با قدردانی از حمید زاهدی رییس هیات ورزشهای همگانی و عضو شورای اسلامی شهر بومهن که با نیتی پسندیده طرح اجرای "ورزش برای همه" را برای توانیابان اعصاب و روان مژده حمایت و اجرایی کردند تصریح کرد، استفاده از ورزش و رویکردهای ورزشی در ارتقای کیفیت زندگی بیماران روان و استفاده از خدمات یکپارچه برای ارتقاء سلامت روان توانخواهان با استفاده از پتانسیل هیاتهای ورزشی در این زمینه ضروریست که خوشبختانه ورود خوبی را برای فعالسازی حوزه همگانی بومهن شاهد هستیم.

معاون اداره ورزش ارتقای کیفیت زندگی ،سطح سلامت و افزایش اعتماد به نفس بیماران اعصاب و روان-تغییر نگرش جامعه نسبت به بیماران اعصاب و روان و لفیق اجتماعی و خروج از انزوا را از اهداف اینگونه طرح های ورزشی دانست و از سیامک زاهدی و پیشکسوتان ورزش شهر به جهت هماهنگی های لازم در خصوص اجرای ورزش برای همه قدردانی کرد.

معاون ورزشی اداره ورزش و جوانان گفت، امروزه بسیار شنیده می شود که افراد جامعه دچار افسردگی بوده یا در در برخوردها پرخاشگر هستند یا دائماً در حال اضطراب و استرس به سر می برند. همه اینها بیانگر عدم تعادل روحی مناسب در فرد است که می توان بافعالیت بدنی منظم آنها را کاهش داد و به افزایش شادابی، اعتماد به نفس، تحمل در برابر مشکلات و … همت گمارد.لذا اینگونه برنامه های ورزشی از سوی هیات ورزشهای همگانی برگزار میگردد، باعث بهبود سلامت روحی و روانی و ضامن سلامتی توانیابان عزیز می باشد.

در ادامه مجید کشاورز پس از اجرای تمرینات سبک ورزشی برای بیماران و نرمش صبحگاهی مشترک گفت؛ بی شک توسعه مهارت های اجتماعی و مصونیت پذیری بیماران اعصاب  وروان از طریق ورزش محقق خواهدشد.

گفتنی است در جریان این برنامه مسابقات پرتاپ توپ در حلقه،داژبال(دست رشته)، بدمینتون و مسابقه تفریحی برگزارشد و ازسوی هیات ورزشهای همگانی جوایزی به برترینها اهدا گردید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز