بخشدار قلعه نو:

روستای عشق آباد ظرفیت بسیار بالایی در حوزه دامداری و دامپروری و تولید گوشت قرمز دارد

۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۰۷:۲۵:۵۰
کد خبر: ۸۰۱۱۳۸
روستای عشق آباد ظرفیت بسیار بالایی در حوزه دامداری و دامپروری و تولید گوشت قرمز دارد
تبدیل روستای عشق آباد به قطب تأمین گوشت در استان تهران، راهی دشوار و نا هموار اما شیرین و دست یافتنی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ ششمین مرحله از جلسات پرسش و پاسخ و رسیدگی به مشکلات ساکنین با عنوان میز خدمت در روستای عشق آباد برگزار شد.

در این مراسم که با حضور بخشدار قلعه نو، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستا، تعدادی از کارشناسان مربوطه و با حضور جمعی از مردم و اهالی ساکن روستا در مسجد بلال برگزار شد، اهالی روستا به بیان مشکلات و نیازهای خود و روستا پرداختند.

در ابتدای این مراسم قاسم پازوکی دهیار عشق آباد به بیان توضیحاتی پیرامون مسائل و معضلات موجود در روستا پرداخته و ضمن تشریح برخی از اقدامات صورت گرفته در روستا به بیان نقاط قوت و ضعف و ظرفیت های موجود در روستای عشق آباد پرداخت.

 در ادامه این جلسه اهالی و حاضرین به بیان خواسته ها و نیازها روستای محل سکونت خود پرداختند. تأمین آب شرب مناسب و تأمین آب مورد نیاز کشاورزان و دامداران، عدم وجود برخی از زیرساخت ها در روستا، تأمین امنیت روستا به ویژه امنیت واحدهای دامپروری، مشکلات زیست محیطی و آلودگی آب و خاک توسط قالی شویی های غیر مجاز، عدم وجود درمانگاه، مشکلات مربوط به حمل و نقل عمومی و عدم وجود خطوط تاکسیرانی و اتوبوسرانی، مشکلات مربوط به حمل و نقل بار و تردد در جاده ها و کیفیت پایین پوشش آسفالت خیابان ها، معضلات به وجود آمده به جهت حضور و سکونت اتباع خارجی غیرمجاز در روستا و در انتها بحث بیکاری جوانان و نبود امنیت شغلی مناسب از مهم ترین مباحث مطرح شده توسط مردم و اهالی در این جلسه بوده است.   

در انتهای این مراسم  علیرضا صادقی بخشدار قلعه نو با بیان این مطلب که همه ما باید دست در دست یکدیگر دهیم تا روستای تاریخی عشق آباد را به جایگاه واقعی آن برسانیم بیان کرد: عشق آباد ظرفیت بسیار بالایی در حوزه دامداری و دامپروری و تولید گوشت قرمز دارد که می توان با برنامه ریزی صحیح و اصولی و استفاده از روش های نوین علمی این روستا را به قطب تولید گوشت قرمز استان تهران تبدیل نمود. وی گفت: تبدیل روستای عشق آباد به قطب تأمین گوشت در استان تهران، راهی دشوار و ناهموار اما شیرین و دست یافتنی است. لذا همه ما باید به رشد و توسعه این صنعت سودآور و استراتژیک کمک کنیم و با توسعه  واحدها و به تبع آن افزایش تولید، علاوه بر سودآوری مناسب معضل بیکاری جوانان را نیز حل نماییم.   

بخشدار قلعه نو ادامه داد: ما می توانیم با راه اندازی صنایع تبدیلی و بسته بندی در سطح روستا و فرآوری محصولات پروتئینی حاصل از دام، سبب حفظ ارزش افزوده حاصله در روستا شویم که این موضوع برای مردم و اهالی عشق آباد و همچنین ساکنین بخش قلعه نو مزیت های بسیار زیادی خواهد داشت.     

صادقی در انتهای سخنان خود با اشاره به معضلات بوجود آمده به سبب وجود واسطه گری و دلالی در بحث توزیع و فروش گوشت قرمز گفت: به دلیل حضور دلالان در چرخه توزیع محصولات تولیدی دامداران روستا، علاوه بر این که کمترین میزان سود و فایده مالی به دامدار و تولید کننده میرسد، باعث افزایش قیمت تمام شده محصولات در سطح بازار می شود که این خود از مهم ترین معضلات موجود است. به همین سبب ما در مجموعه بخشداری قلعه نو طرح ایجاد تعاونی روستایی دامداران روستای عشق آباد را تهیه کرده ایم که انشاالله با کمک و همدلی شما مردم عزیز در همین هفته اقدامات اولیه جهت ثبت این طرح که با مشارکت و عضویت دامداران منطقه  تشکیل می گردد اجرا خواهد شد.  

گفتنی است روستای عشق آباد از توابع بخش قلعه نو دارای بیش از 1500 نفر جمعیت ساکن می باشد که با دارا بودن 830هکتار زمین کشاورزی و قابل کشت، بیش از 100 واحد دامداری و دامپروری، بیش از 11000 رأس دام سبک و سنگین و در حدود 150 نفر شتر دارای ظرفیت بسیار بالا و مناسبی در جهت تبدیل شدن به قطب دامپروری و تولید گوشت قرمز و محصولات پروتئینی وابسته به گوشت در استان تهران می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز