فرماندار تهران تاکید کرد:

نوسازی ناوگان حمل و نقل فرسوده در پایتخت

۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۵:۰۴:۱۲
کد خبر: ۸۰۱۹۱۵
نوسازی ناوگان حمل و نقل فرسوده در پایتخت
عیسی فرهادی گفت، متاسفانه در حال حاضر، حدود ۵ هزار کامیون زباله‌کش فرسوده در تهران داریم که عمر بعضی از این وسائل نقلیه به بیش از ۳۵ تا ۴۰ سال می‌رسد. بر همین اساس، امیدواریم تا بر حسب دستور رئیس جمهور مبنی بر لزوم نوسازی ناوگان فرسوده در کشور و بخصوص در پایتخت، شاهد تصمیمات و اقدامات جدی در این زمینه باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، عیسی فرهادی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تهران در بیست و سومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان که با حضور محسنی بندپی، استاندار و سایر اعضای این کارگروه در محل استانداری تهران برگزار شد، ضمن اشاره به ناوگان فرسوده خدمات‌رسان عمومی در پایتخت، اظهار داشت: در طول یک سال و نیم گذشته، امکان تعویض و نوسازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی فرسوده در تهران وجود نداشت و این موضوع  امروز به همین میزان بر عمر ناوگان فرسوده خدمات رسان در شهر تهران اضافه کرده است.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر، حدود ۵ هزار کامیون زباله‌کش فرسوده در تهران داریم که عمر بعضی از این وسائل نقلیه به بیش از ۳۵ تا ۴۰ سال می‌رسد. بر همین اساس، امیدواریم تا بر حسب دستور رئیس جمهور مبنی بر لزوم نوسازی ناوگان فرسوده در کشور و بخصوص در پایتخت، شاهد تصمیمات و اقدامات جدی در این زمینه باشیم. 

فرهادی همچنین ضمن اشاره به بحث لزوم رعایت استانداردها در حوزه انرژی ساختمان‌ها در تهران، خاطرنشان کرد: در خصوص بحث گرمایش و سرمایش منازل مسکونی و تاسیسات مربوط به آن نیز باید تصمیمات جدی گرفته و حتی اخذ پایان کار را نیز توسط شهرداری، منوط به رعایت این استانداردها کنیم. 

فرماندار ویژه شهرستان تهران عنوان داشت: در سال گذشته تصویب شد که از محل فرودگاه امام خمینی(ره) تا تهران، فضای سبز را به شکل متصل داشته باشیم که با توجه به تردد میهمانان خارجی و هم‌وطنان در این مسیر، تحقق نهایی چنین مسئله‌ای می‌تواند به زیباسازی پایتخت کمک کرده و در مقابله با آلودگی هوای شهر نیز نقش قابل توجهی ایفا کند. 

معاون استاندار تهران در پایان نیز افزود: همچنین در گذشته مقرر شده تا در حد فاصل پارک جهان‌نمای کرج تا منطقه ۲۲ تهران، فضای سبز را در کمربند مسیرداشته باشیم که باید تمهیدات لازم را در این زمینه اندیشیده و از واگذاری زمین‌های همجوار درمسیر، در جهت غیر از این مبنا، جلوگیری کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز