به بهانه ۲۹ دی ماه، روز هوای پاک؛

ویژه برنامه های فرهنگی و آموزشی کودکان در سطح بخش قلعه نو برگزار شد

۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۵:۱۱:۲۱
کد خبر: ۸۰۱۹۴۷
ویژه برنامه های فرهنگی و آموزشی کودکان در سطح بخش قلعه نو برگزار شد
در راستای فرهنگ سازی و آموزش کودکان برنامه های متنوعی در سطح بخش قلعه نو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ جمعیت افزون بر 7 میلیارد و 500 میلیون نفری جهان، امروز با چالش های بزرگی از قبیل تغذیه، کار، سلامت، توسعه پایدار، پیشرفت و رفاه و عدم تعادل و توازن این بار سنگین با توان تاب آوری محیط زیست و عناصر اصلی سازنده آن یعنی آب، خاک و هوا روبرو است و به همین دلیل در دهه های اخیر، جامعه جهانی و دولت ها برای حل مشکلات ناشی از روند تخریبی و کاستن از عوارض دخالت های خواسته و یا ناخواسته بشر در چرخه حیات، به دنبال راهکار هستند.

 این توجه اما بیشتر به اختصاص روزهای نمادین مرتبط با مشکلاتی همچون کمبود منابع آب، آلودگی هوا، فرسایش خاک و سایر چالش های محیط زیست معطوف گشته و با وجود برپایی کمپین های مردمی و برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های دولتی متأسفانه نتوانسته است از میزان بسیار زیاد تخریب ها و آسیب ها بکاهد و این کمبود در کشورهای در حال توسعه و جهان سومی بیشتر خود را نشان داده است.

 در این میان «هوا» به عنوان عنصر حیاتی همه موجودات زنده مهم ترین نقش را ایفا می کند و داشتن هوای پاک و سالم به ویژه در کلان شهرها برای مردم و دولتمردان به یکی از مشکلات بزرگ تبدیل شده است.

 از این رو در کشورهای مختلف یک روز به عنوان روز هوای پاک با عناوین مختلف مانند: «روز بدون خودرو» و یا «روز بدون دود» نامگذاری شده و در این روز برای تنویر افکار عمومی اقدامات خاصی تدارک دیده می شود.

در ایران بحران آلودگی هوا در تهران و شهرهای بزرگی همچون تهران منجر به تشکیل ستاد اجرایی کاهش آلودگی هوا و اعلام روز 29 دی ماه به عنوان روز ملی هوای پاک از سال 1374 شد.

با توجه به مطالب ذکر شده و در راستای فرهنگ سازی و آموزش کودکان جهت بزرگداشت این روزه به همت واحد امور اجتماعی و امور بانوان و خانواده بخشداری قلعه نو برنامه های متنوعی در سطح بخش برگزار شد که از جمله آنها می توان به برگزاری مسابقه دو دانش آموزان دختر در روستای طالب آباد اشاره کرد.

 این برنامه شاد و مفرح که باحضور تعدادی از دانش آموزان مدرسه دخترانه طاهرین طالب آباد و به همت واحد امور بانوان دهیاری طالب آباد در محل زمین ورزشی روباز روستا برگزار شد، بخش های مختلفی مانند برگزاری مسابقه دو، برگزاری مسابقه شعار برتر در زمینه هوای پاک و محیط زیست سالم، اهداء جوایز به نفرات برتر اجرا گردید که سبب به وجود آوردن فضایی شاد و مفرح و البته آموزنده برای کودکان حاضر در مراسم شد. از نکات قابل توجه در این برنامه توزیع میان وعده غذایی سالم و غیر صنعتی و ارگانیک در میان دانش آموزان و حاضرین بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز