محسنی بندپی:

تجمیع ١٠ هزار واحد صنفی و صنعتی در شهرستان پردیس اقدام اثرگذاری است/کاهش ٨ درصدی سن مدیران دستگاه ها و افزایش ٣٠ درصدی حضور بانوان در پست های مدیریت

۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۲:۰۶:۳۴
کد خبر: ۸۰۳۱۳۳
تجمیع ١٠ هزار واحد صنفی و صنعتی در شهرستان پردیس اقدام اثرگذاری است/کاهش ٨ درصدی سن مدیران دستگاه ها و افزایش ٣٠ درصدی حضور بانوان در پست های مدیریت
استاندار تهران گفت:باید تلاش کنیم تا در پایان برنامه ششم توسعه میانگین سنی مدیران در دستگاه‌های اجرایی کشور را هشت سال کاسته و میانگین حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی را نیز تا ۳۰ درصد افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ محسنی بندپی در جمع جوانان و اعضای مجمع مشورتی جوانان شهرستان پردیس با بیان اینکه نقش جوانان در هر کشور و ساختاری، یک نقش بی‌بدیل است گفت:تمام افرادی که در محیط‌های جوان فعالیت می‌کنند، روحیه نوع‌دوستی، مودت و خلاقیت‌شان به مراتب بالاتر است و باید نسبت به این ظرفیت در کشور اهتمام داشته باشیم.

وی افزود: باید از ظرفیت جوانان به شکل بهنگام و علمی استفاده کرده و وجودشان را باور کنیم.

استاندار تهران تصریح کرد: نیمی از ظرفیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند که باید در راستای توجه به این قشر در جهت توسعه کشور استفاده کنیم.

محسنی بندپی اذعان داشت: انتصابات اخیر مقام معظم رهبری و نمونه‌های نظیر آذری جهرمی وزیر ارتباطات نمونه بارزی از استفاده هوشمندانه از ظرفیت قشر جوان در بدنه مدیریت جامعه است.

مقام عالی دولت در استان تهران همچنین ضمن اشاره به رویکرد دولت تدبیر و امید از استفاده شایسته از تخصص و اندوخته های علمی جوانان تصریح کرد:براساس این رویکرد باید تلاش کنیم تا در پایان برنامه ششم توسعه میانگین سنی مدیران در دستگاه‌های اجرایی کشور را هشت سال کاسته و میانگین حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی را نیز تا ۳۰ درصد افزایش دهیم.

وی همچنین به ظرفیت های مجمع مشورتی جوانان استان تهران اشاره داشت و خاطرنشان کرد:این مجامع ظرفیت های برجسته و قابل اعتنایی را دارند که باید از آن به نحو احسن استفاده و در راستای توسعه کشور به کار بگیریم.

استاندار تهران همچنین ضمن اشاره به ظرفیت جوانان در حوزه اشتغال یادآور شد :در حوزه اشتغال باید دو بعد کارورزی و مهارت آموزی جوانان را مدنظر قرار داده و آن را برجسته کنیم. یکی از نقاط ضعف نظام آموزشی ما آموزش مطالب به شکل صرفاً تئوری بوده و در تمام سال‌های اخیر از مهارت های علمی غافل شده‌ایم. در محیط‌های آموزشی کشورهای اروپایی پروژه علمی یک اصل است و ما نیز باید در حوزه کارورزی در محیط و افزایش مهارت آموزی از ظرفیت عظیم جوانان استفاده کنیم. 

استاندار تهران همچنین ضمن اشاره به لزوم استفاده از جوانان دانش آموخته در مشاغل مختلف یادآور شد: صاحبان مشاغل در صورتی که دانش آموختگان رشته‌های تخصصی را به کار بگیرند دولت برنامه های مختلفی را جهت حمایت از این مهم در نظر گرفته که در حوزه‌هایی نظیر بیمه مدنی و بیمه تامین اجتماعی پشتیبانی را از صاحبان مشاغل خواهد داشت.

وی همچنین ضمن اشاره به ظرفیت‌های شهرستان پردیس خاطرنشان کرد:شهرستان پردیس به دلیل نزدیکی به پایتخت و داشتن بزرگترین پارک علم و فناوری خاورمیانه ظرفیت‌های عظیمی دارد که می توان از آن استفاده کرد.

استاندار تهران ضمن اشاره به رشد فزاینده جمعیت در شهرستان پردیس خاطرنشان کرد: رشد جمعیت این شهرستان از سال ۹۰ تا ۹۵، ۱۰ و نیم درصد بوده که این رقم در کشور بی‌نظیر است این شهرستان برای زیست ۲۰۰ هزار نفر جمعیت طراحی شده و اگر اذعان داریم که تا چهار سال آینده ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در این منطقه ساکن خواهند شد باید بستر آموزشی درمانی فرهنگی و اقتصادی این مسئله را فراهم و پیش بینی کنیم.

محسنی بندپی یادآور شد: حدود ١٠هزار واحد صنعتی و صنفی در ۵ نقطه صنعتی در شهرستان پردیس گردآوری شده و یکی از اقدامات خوب در راستای ساماندهی مشاغل در سطح شهرستان بوده است. همچنین در دهه مبارک فجر پروژه هایی با مجموع اعتبارات هزار میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

 مقام عالی دولت در استان تهران در ادامه ضمن اشاره به برنامه‌های دولت در حوزه سلامت و درمان یادآور شد: پروژه ساخت بیمارستان هزار تختخوابی در تقاطع بلوار شهید بابایی و شهید صیاد شیرازی توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دست احداث خواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد:باید در رابطه با طرح درمانی شهرستان پردیس نیز اقدامات اساسی ترتیب دهیم تا شهروندان بتوانند اقدامات اولیه درمانی خود را در آن انجام داده و خدمات لازم را دریافت کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز