استاندار تهران تاکید کرد:

حفظ اشتغال موجود، رونق تولید و توسعه فضای کسب کار همزمان با چهل سالگی انقلاب

۱۳۹۷/۱۱/۰۸ - ۱۴:۱۴:۵۱
کد خبر: ۸۰۵۴۱۶
حفظ اشتغال موجود، رونق تولید و توسعه فضای کسب کار همزمان با چهل سالگی انقلاب
انوشیروان محسنی بندپی گفت، یکی از مهمترین مسائلی که همزمان با چهل سالگی انقلاب، همه در برابر آن مسئول هستیم حفظ اشتغال موجود، رونق تولید و توسعه فضای کسب و کار و صیانت از اشتغال است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران، انوشیروان محسنی بندپی  در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران افزود: فلسفه وجودی ستاد تسهیلات این است بنگاه هایی که فعالیت اقتصادی دارند و به دلیل تنگناهای مالی نظیر سرمایه در گردش، نوسازی و بازسازی ... با مشکلاتی مواجه هستند، تسهیلاتی ارائه کند.

وی ادامه داد: طرح هایی که در کارگروه صنعت و معدن و تجارت بررسی و دلایل فنی و اقتصادی آن ها به بانک ها اعلام می شود بانک ها نسبت به تامین منابع مالی آنها دست انداز هایی را ایجاد می کنند و این امر باعث می شود که متقاضیان نتواند در موقع مشخص اعتبارات را دریافت و انگیزه متقاضی از بین می رود. 

استاندار تهران خاطرنشان کرد: با توجه به تمام تلاشی که در این ۹ ماهه انجام شده ما ۴۲۰ میلیارد تومان طرح هایی که در این کارگروه بررسی شده و مباحث فنی و اقتصادی آن تائید شده را در همین مدت بانک ها ارسال کرده ایم اما بانک ها به افرادی که به صورت مستقیم مراجعه کرده اند دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان وام داده اند بدون اینکه این مراحل طی شود.

محسنی بندپی ادامه داد: برای ما سوال پیش می آید که چطور طرحی که دلایل فنی آن بررسی شده و یک وزارتخانه و کارگروه پشت آن است حمایت همه جانبه بانک را ندارد ولی طرح هایی که به صورت مستقیم توسط متقاضی ارائه می شود بدون توجه به بررسی آنها تسهیلات پرداخت می کنند.

وی تصریح کرد: اگر طرحی به هر دلیلی با مشکلاتی مواجه است بانک ها باید علت آن را سریعا به ما اعلام کنند تا آن را دوباره بررسی و برای اخذ تسهیلات به بانک ارجاع دهیم.

وی تصریح کرد: حفظ اشتغال موجود، رونق تولید و توسعه فضای کسب و کار و صیانت از اشتغال یکی از مهمترین مسائلی است که همه ما در برابر آن مسئول هستیم.  

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: بانک های آینده، توسعه تعاون، رفاه و صنعت و معادن در زمینه پرداخت تسهیلات به طرح های ارائه شده خوب عمل نکرده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز