همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار می شود؛

دورهمی انقلاب با پرواز ۴۰ بالن بر فراز کوه بی بی شهربانو

۱۳۹۷/۱۱/۰۸ - ۱۴:۳۰:۱۷
کد خبر: ۸۰۵۶۵۰
دورهمی انقلاب با پرواز ۴۰ بالن بر فراز کوه بی بی شهربانو
همزمان با آغاز چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، در همایش " دورهمی انقلاب" 40 بالن با 40 شعار انقلابی " و با حضور مسئولان استانی وشهرستانی بر فراز کوه "بی بی شهربانو به پرواز درمی آید.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ فاطمه فکوریان بخشدار مرکزی ری با اعلام این خبر گفت: به منظور گرامیداشت ایام دهه مبارکه فجر و ایجاد فضای مناسب جهت حضور پرشور و خودجوش اهالی شهرستان ری، همایش "دورهمی انقلاب" به صورت سراسری و با حضور تمامی اهالی شهرستان ری پیش بینی شده است.

 وی گفت: در حاشیه این مراسم؛ طرح اطعام فاطمی با هماهنگی دهیاران و زنان فعال روستایی با پخت آش نذری و توزیع در بین شرکت کنندگان برگزار می شود.

فکوریان تصریح کرد: باتوجه به تقارن 12 بهمن با روز جمعه، "زنگ انقلاب" ساعت 9:33  صبح روز شنبه 13 بهمن ماه همزمان با لحظه ورود امام خمینی(ره) به کشور در مدرسه امیرالمومنین(ع) روستای اسلام آباد نظامی با حضور مسئولان بخش نواخته می شود.

وی ادامه داد: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به تکریم پرچم جمهوری اسلامی ایران و نصب پرچم بر سر در خانه ها در دهه فجر، کمپین "هرخانه یک پرچم" با مشارکت دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای تابعه بخش مرکزی اجرا خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت برگزاری برنامه های گرامیداشت دهه مبارکه فجر با حضور خودجوش اهالی و تقارن این ایام با دهه فاطمیه(س) یادواره انقلاب هرشب در یکی از مساجد روستاهای تابعه بخش مرکزی پیش بینی شده است.

فکوریان اذعان داشت: در این یادواره جشنواره سرودهای انقلابی با حضور دانش آموزان؛ برگزاری شیفت انقلاب در قالب ویزیت پزشکی و مشاوره روانشناسی رایگان به مراجع کنندگان، روایت تاریخ شفاهی روستا در دوران انقلاب پیش بینی شده است.

فکوریان با بیان اهمیت رسیدگی به مشکلات و مطالبات مردم اظهار داشت: در راستای رفع این مشکلات میز خدمت در سه روستای بخش مرکزی ری دایر خواهد شد.

بخشدار مرکزی ری تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب برای نسل چهارم و پنجم انقلاب را یکی از برنامه های شاخص این ایام برشمرد و خاطرنشان کرد: به منظور تبادل نقطه نظرات بین نسلی اولین نشست گفتمان انقلابی در  مدرسه دخترانه دوره دوم فاطمیه واقع در روستای امین آباد برگزار می شود.

وی یادآور شد: به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و انقلابی در بین اهالی روستاها مقرر شد با مشارکت خودجوش  اهالی یکی از معابر کلیدی هریک از روستاها با درنظر گرفتن ایام دهه فاطمیه و دهه مبارکه فجر به عنوان "گذر انقلابی" آذین بندی شود.

به گفته  وی،  در راستای معرفی عملکرد دولت  جمهوری اسلامی ، میزان توسعه و اقدامات انجام شده در روستاهای تابعه بخش مرکزی ری و بخشی از موقعیت روستاها در گذشته  در قالب یک تصویر از سوی هریک از دهیاری ها تهیه و در نقاط مختلف روستا به نمایش در خواهد آمد.

بخشدار مرکزی ری یادآور شد، مسابقه فرهنگی و هنری تحت عنوان پویش مردمی"چهل سال امید" با هدف تهیه و انتشار عکس هایی از زیباترین معبر انقلابی و راهپیمایی 22 بهمن با حضور تمامی اهالی روستاها و ارسال تصاویر به دبیرخانه مسابقه جهت انتشار در فضای مجازی و اهدای جوایز به زیباترین تصاویر با بالاترین تعداد بازدیدکننده برگزار خواهد شد.  

دیدار با خانواده معظم شهدا و ورزشکاران قهرمان جهان در روستاهای بخش مرکزی، برگزاری زیارت عاشورا و تکریم بقاع متبرکه و حضور در راهپیمایی با شکوه 22 بهمن از دیگر برنامه های اجرایی در این بخش خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز