معاون فنی و عمرانی فرماندار شهرستان دماوند خبر داد:

ایام نوروز هرگونه ساخت و ساز در دماوند متوقف خواهد شد

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۱۰:۱۶:۲۴
کد خبر: ۸۱۳۵۰۹
ایام نوروز هرگونه ساخت و ساز در دماوند متوقف خواهد شد
معاون فنی و عمرانی فرماندار شهرستان دماوند گفت: هر گونه ساخت و ساز و همچنین حفاری های مربوط به گاز و برق در ایام نوروز ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ علی شیوا در حاشیه نخستین جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان دماوند که با حضور اعضای این ستاد در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جلسه به منظور افزایش سطح خدمات رسانی به مردم، گردشگران و مسافران رهگذر در ایام نوروز و ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها و کمیته های مختلف برگزار شد. 

وی افزود: در مجموع ۲۷ مصوبه در این جلسه داشتیم که اغلب مصوبات نظارت بر اجرای پروژه های عمرانی و ایمن سازی مسیر و اماکن شهری و ارتقاء اماکن گردشگری شهرستان بوده است. 

شیوا اضافه کرد: با توجه به اینکه فعالیت ستاد خدمات سفر را زودتر از موعد آغاز کردیم، امیدواریم در ارائه خدمات به مردم نسبت به سنوات گذشته موفق تر باشیم. 

معاون فنی و عمرانی فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به موضوعاتی همچون کنترل ساخت و ساز غیر مجاز و حمل و نقل و ترافیک در ایام نوروز، افزود: مقرر شد دستگاه های مرتبط با ساخت و سازهای غیر مجاز نیروهای کشیک خود را معرفی کرده و حضور همه جانبه و مستمر داشته باشند. 

این مقام مسئول تاکید کرد: هرگونه ساخت و ساز در ایام نوروز به دلیل امکان ایجاد مزاحمت برای مردم و همچنین حفاری های مربوط به گاز و برق متوقف است و هیچ مجوزی صادر نخواهد شد. 

شیوا در خصوص مباحث مربوط به هماهنگی حمل و نقل و ترافیک شهرستان تصریح کرد: نصب و اصلاح علائم راهنمایی و رانندگی، رفع خطر و اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز و همچنین رفع سد معبر مخصوصاً در ورودی شهرها و لکه گیری و زیبا سازی شهری نیز انجام می شود.

همچنین شهرام شریفی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دماوند در این جلسه با تاکید بر اینکه انتخاب شهر دماوند به عنوان یکی از ۱۴ شهر نمونه گردشگری کشور سبب شده تا توجه بیشتری مخصوصاً در ایام نوروز به حوزه گردشگری شود، بیان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، همچون سنوات گذشته این ستاد در حال آمادگی به منظور ارائه خدمات بهتر به گردشگران و مسافران ورودی به شهرستان است. 

وی افزود: با توجه به اینکه این شهرستان یکی از خروجی های مهم شهر تهران و در بین دو محور مواصلاتی هراز و فیروزکوه قرار دارد، در نظر داریم با تشکیل کمیته های لازم و بررسی مشکلات سنوات قبل، مخصوصاً حوزه ترافیک شهری را برطرف کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: ایجاد بازارچه های سنتی، صنایع دستی و محصولات محلی شهرستان در ورودی شهرها، برگزاری مراسم های متفاوت از جمله موسیقی سنتی، زیبا سازی شهرها، تسهیل عبور و مرور، شناساندن بهتر شهرستان به گردشگران از جمله فعالیت های مهم در ایام نوروز است. 

شریفی اضافه کرد: افتتاح پروژه های متعدد گردشگری و اقامتگاه های بوم گردی در سطح شهرستان در ماه های اخیر در حوزه زیر ساخت های گردشگری نقش موثری در اسکان و ارائه خدمات بهتر به مسافران در ایام نوروز خواهد داشت.

 

نظر شما